צפו: נחשף פתרון חדש למניעת התקפות טרור בשדות תעופה

הכירו את סורק הגוף Evolv Sentry שהוצג לאחרונה: הוא מהיר, נייד ויעיל במיוחד באבטחה של "מטרות רכות" כמו טרמינלים, תחנות רכבת וארועים רבי משתתפים ■ כל הפרטים בוידאו

מתקן שיקוף, איתור נשק, התקפות טרור, שדות תעופה  Evolv Sentry / צילום:  Evolv Technology
מתקן שיקוף, איתור נשק, התקפות טרור, שדות תעופה Evolv Sentry / צילום: Evolv Technology

התקפות הטרור בשארלי הבדו, סאן ברנדינו, בריסל ואיסטנבול התרחשו באזורים שמכונים "מטרות רכות" - שטחים גדולים ומתוחמים המאופיינים בכניסות ויציאות רבות, בתנועה משמעותית של אנשים ובאבטחה מוגבלת.

מטרות רכות כמו שדות תעופה זוכות לרוב להסדרי אבטחה הדוקים יותר אשר מיועדים להגן על הנוסעים והמטוסים. עם זאת, שאר הנוכחים בטרמינל לא זוכים לאותה רמת אבטחה מאחר שסורקי הגוף הקיימים כיום איטיים ולא יעילים מספיק.

סורק הגוף Evolv Sentry יכול להוות פתרון לבעיה. מפתחיו, אשר תכננו אותו במיוחד עבור מניעת אירועים רבי נפגעים, טוענים כי הוא מסוגל לסרוק 800 איש בשעה. המתקן, שמשקלו כ-90 ק"ג וגובהו כמטר שבעים, פותח במשך שלוש שנים וזכה למימון חלקי של קרן הון סיכון של ביל גייטס, כשהמטרה הייתה לייצר סורק מהיר, נייד ויעיל.

סורק הגוף הזה משתמש בגלי רדיו בתדר גבוהה אשר מסוגלים לאתר נשקים או חומרי נפץ על אדם שהולך בקצב הליכה רגיל, מה שמונע היווצרות עומס בשערי הכניסה לטרמינל. הגרסה הסופית של Evolv Sentry, שתהיה מוכנה באוקטובר, תשווק במחיר של 50,000 דולר ליחידה, והיא מיועדת בעיקר לטרמינלים ולאירועים רבי משתתפים.