סקר הפרסומות: 9 מיליון עדיין הכי אהובה; קוקה-קולה - הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של 9 מיליון ממשיכה להיות אהודה למרות ההשקעה הנמוכה ■ הקמפיין של yes הוא המושקע ביותר

קמפיין יס / צילום: אנדריי לובוב
קמפיין יס / צילום: אנדריי לובוב

הפרסומת ל-9 מיליון היא גם השבוע הפרסומת האהודה ביותר - אף שהיא כבר כמעט לא משודרת, והזכירות לה נמוכה יחסית. בקמפיין הושקעו השבוע כ-62 אלף שקל בלבד, והוא היה אהוד במיוחד על דתיים וחרדים. הפרסומת, באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, רושמת שיעורי אהדה הזהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 27.1%.

הפרסומת לקוקה-קולה של החברה המרכזית למשקאות, באמצעות פרסום דחף, המציגה את מסיבת הקיץ בחוף נחשולים, היא הפרסומת הזכורה ביותר. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 7.7%.

הקמפיין ל-yes, באמצעות מקאן תל-אביב, הוא הקמפיין המושקע ביותר השבוע מבחינה תקציבית. לפי יפעת בקרת פרסום, סך ההשקעה בפרסומת עומד על 2.4 מיליון דולר - גבוה משמעותית מקמפיין המושקע בשבוע שעבר, הקמפיין לבנק הפועלים עם סך השקעה של 1.3 מיליון דולר. הוא אהוד במיוחד על נשים ועל בעלי הכנסה ממוצעת ומטה.

לפחות בכל הקשור לדירוג, נראה כי השינוי שביצעו במזגני טורנדו, עם החלפת הקו הפרסומי וההתקשרות עם רותם סלע, מוכיח את עצמו. לפני ימים ספורים הוחלט בטורנדו להפסיק את ההתקשרות עם באומן-בר-ריבנאי ולהתקשר עם מקאן. תוך ימים עלה קמפיין בכיכובה של סלע, שבו היא "מדקלמת את הבריף" ומזכירה בחינניות את המותג באופנים שונים. הקמפיין, האהוד במיוחד על גברים ובעלי הכנסה מתחת לממוצע, הגיע למקום השמיני בדירוג הזכירה ובחמישי בדירוג האהדה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 631 לעומת 674. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים גבוה ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-46.3 מיליון דולר לעומת כ-53.1 מיליון דולר. 

אהובות
 אהובות