עפרה שטראוס פוגשת את מושל וירג'יניה, גיגי לוי נותן טיפים להצלחה

וגם: מי ישבו בקהל במחזמר "בילי אליוט", ולאן טס סמנכ"ל הכספים של אורמת?

עומדים: רובינס, שטראוס, מקאוליף, לסין  וברדעה.  יושבים: שמעוני והיימור / צילום: iStory
עומדים: רובינס, שטראוס, מקאוליף, לסין וברדעה. יושבים: שמעוני והיימור / צילום: iStory

הטיפ של גיגי לוי

מה מציע האנג'ל לסטארט-אפיסטים בראשית הדרך?

היזם והאנג'ל גיגי לוי הגיע בשבוע שעבר לעמק יזרעאל. הסיבה: השקתו הרשמית של מתחם העבודה OpenValley, שעל תקופת ההרצה שלו בישרנו בעבר.

בהקמתו של המתחם הושקעו 2.5 מיליון שקל, והוא מאכלס כבר היום יותר מ-20 סטארט-אפים. מי שאמונים על הקמתו הם יוסי אקרמן, נשיא אלביט לשעבר, אופיר דובובי, גלעד ויצמן ומיקי סגל.

לוי הגיע כאמור לפתיחה החגיגית ומיהר לנדב כמה וכמה טיפים להצלחה. לטענתו, הדברים החשובים ביותר הם, בין היתר, קבלת החלטות במהירות, תגמול עובדים, התבססות על נתונים, השקת פתרון זריז כדי לקבל פידבק ו... לא לשכוח לחגוג את ההצלחות.

עוד בערב ההשקה הודיעו פירמת ראיית החשבון PWC, בנק לאומי ומשרד עורכי הדין ש. פרידמן על שותפות אסטרטגית עם OpenValley.

אקרמן, לוי ודובובי / צילום: ענבר כבירי
 אקרמן, לוי ודובובי / צילום: ענבר כבירי

בדיוק כשדיברו על שכר הבכירים...

החדשות השתלבו עם תוכנית האסיפה של איגוד החברות הציבוריות

החלטת בג"ץ להוציא צו ביניים נגד חוק שכר הבכירים התפרסמה אתמול (ב') בעיצומה של האסיפה השנתית ה-25 של איגוד החברות הציבוריות. האסיפה, שנערכה בבורסה לניירות ערך, סערה בדיוק סביב נושא זה.

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, אילן פלטו, פתח את האירוע. לדבריו, "הפחד מהגבלת שכר והשיח האנטי-עסקי פוגעים ביכולת לקדם את הבורסה". הוא קרא להפסקת תחושת ה"עליהום" ואמר כי "פוליטיקאים, מיחימוביץ' ועד כחלון, נוהגים לתקוף את המגזר העסקי כדי לקבל עוד כותרת ולייקים בפייסבוק, ולעזאזל המחיר שמשלמת הכלכלה".

זמן קצר אחר-כך, כאמור, הגיעו החדשות. עוד השתתפו באסיפה: ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים; שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לניירות ערך; פרופ' יוג'ין קנדל, לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה; גל סטאל, יו"ר ובעלי אנטרופי; משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים; ורבים אחרים.

עוד באירוע, עו"ד נתי שילה, היועץ המשפטי של איגוד החברות הציבוריות, קחבך פרס מפעל חיים שהוענק לו על-ידי היו"ר, דני גולדשטיין.

גפני ופלטו / צילום: יוסי זליגר
 גפני ופלטו / צילום: יוסי זליגר

הטיפ של ליאו ליידרמן

מה חושב הכלכלן על הצהרתו של שר האוצר?

"אם הייתי צריך לייעץ לשר האוצר, יכול להיות שהייתי מציע לו שלא להוריד מסים" - כך אמר אתמול אחר הצהריים ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בהרצאה שהעניק לאסיפה הכללית של להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים.

לידרמן ענה לשאלתו של עו"ד רועי כהן, נשיא להב, שהתייחס להכרזתו של שר האוצר משה כחלון ואמר גם כי "אני מעדיף להסתכל על המכלול ולא לשפוט צעד זה או אחר".

עוד השתתפו באירוע: יזהר קנה, נשיא לשכת רואי החשבון; אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין; רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים; רו"ח אורי בארי, יו"ר מרחב תל-אביב בלשכת רואי החשבון; הכלכלן ד"ר רובי נתנזון; אמיר ניצן, מנכ"ל הסתדרות הרוקחים; ואחרים.

כהן וליידרמן / צילום: טל קירשנבאום
 כהן וליידרמן / צילום: טל קירשנבאום

סיפור עם בשר

מתברר שיש מקום לעוד מסעדות בתל-אביב. לא ברור מה יעשו הטבעונים בנדון, אבל אמש נפתחה מסעדת MeatKitchen של נדב אוחיון ושותפו איציק קורסיה.

השניים ערכו אירוע השקה, אליו הגיעו אנשי ונשות עסקים, בהם: ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, וסמנכ"ל הקבוצה, עופר ירום; אירית בטאט, סמנכ"לית שיווק באמריקן אקספרס; דוד בן-משה, מנכ"ל קניון רמת-אביב; יוסי ויליגר, בעלי חברת ויליפוד; אנשי העסקים ג'קי בן-זקן ויוסי חכמי; ואחרים.

חכמי וויליגר / צילום: אלירן אביטל
 חכמי וויליגר / צילום: אלירן אביטל

אי ירוק בים

לאן ומדוע טס סמנכ"ל הכספים של אורמת?

דורון בלשר, סמנכ"ל הכספים של אורמת טכנולוגיות, שהה בשבוע שעבר בצרפת, כל זאת לכבודו של האי גואדלופ שבאיים הקריביים. הסיבה: ביזנס ולא פלז'ר. בלשר השתתף בטקס חתימת הסכם לרכישת תחנת הכוח הגיאתרמית Bouillante המייצרת חשמל "ירוק", הממוקמת בקולוניה הצרפתית בה ממוקם האי.

טקס החתימה התקיים בפריז, במעמד סגולן רויאל, השרה לאיכות הסביבה, הממונה גם על משרד האנרגיה והפיתוח האיזורי של צרפת.

המחיר ששילמה אורמת: כ-17 מיליון אירו, עבור אחזקה של 60% בתחנה, כאשר 20% יוחזקו על-ידי גוף פיננסי בבעלות מלאה של ממשלת צרפת.

הצדדים צפויים להגדיל את אחזקתם ל-85% במסגרת תהליך פיתוח התחנה. סך ההשקעות הנוספות עד לסיום כל תהליך הפיתוח צפוי להסתכם בכ-19.5 מיליון אירו.

אורמת פועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, על-ידי הקמת תחנות כוח ולעיתים גם ניהול שלהן. החברה, בניהולו של יצחק אנג'ל ובשליטת קרן פימי של ישי דוידי ומשפחת ברוניצקי שייסדה את החברה, הציבה לעצמה אסטרטגיה להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים של אנרגיה מתחדשת.

אורמת נסחרת בבורסות ניו-יורק ותל-אביב בשווי של 2.2 מיליארד דולר.

בלשר ורויאל / צילום: דולב כהן
 בלשר ורויאל / צילום: דולב כהן

יצאו חומוס?

מדוע נפגש מושל וירג'יניה עם עפרה שטראוס?

טרי מקאוליף, מושל וירג'יניה, ביקר בימים האחרונים בישראל יחד עם משלחת בכירים בהם ראלף רובינס, מנהל הוועדה המייעצת וירג'יניה-ישראל.

הביקור כלל גם קפיצה למשרדי קבוצת שטראוס, זאת כדי לחתום על הסכם הבנות לקידום שיתוף-פעולה מחקרי בין יחידות המחקר ופיתוח של שטראוס לבין המוסד האקדמי וירג'יניה טק.

במעמד החתימה נכחו עפרה שטראוס, יו"רית קבוצת שטראוס; גדי לסין, יו"ר ומנכ"ל הקבוצה; גיורא בר-דעה, המשנה למנכ"ל; ופרופ' אייל שמעוני, סמנכ"ל הטכנולוגיות.

על-פי ההסכם, ב-5 השנים הקרובות, ישתמשו שני הצדדים במומחיות של כל אחד מהם.

משטראוס נמסר כי מקאוליף טעם בביקור חומוס והעיד כי הוא דומה מאד בטעמו לזה שמיוצר בחברת סברה בוירג'יניה.

עומדים: רובינס, שטראוס, מקאוליף, לסין  וברדעה.  יושבים: שמעוני והיימור / צילום: iStory
 עומדים: רובינס, שטראוס, מקאוליף, לסין וברדעה. יושבים: שמעוני והיימור / צילום: iStory

חם בכנרת

מדוע סירב איש העסקים הטברייני לשיר?

הרבה יותר מרק קפיטריה בטבריה: בסוף השבוע האחרון חגגו בכירי רשת מלונות רימונים סוף שבוע מרובה אירועים במלון שעל שפת הכנרת. במוקד העניינים ציינו שם 4 שנים לקיומו של "מועדון הרימון".

במארחים: סמדר נמרודי, יו"רית דירקטוריון מלונות רימונים; ואסף שלו, מנכ"ל הרשת, שנכנס לתפקיד באחרונה.

באורחים: איש העסקים הטברייני יחזקאל מורד, מבעלי המלון שרכש לפני כ-4 שנים את חלקו; ארז אלוביץ'; מיכל ויואב צפיר; גל פרידמן; ואחרים.

ובכלל, מדובר היה בימים עמוסים למלון, אשר בדיוק סיים לארח בכירים ממערכת הבריאות לכנס רופאים.

זמן קצר לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב עזבו את המלון יחד עם פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, ועם פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, החלו במקום חגיגות אחרות לגמרי.

מורד הגיע למלון עם אשתו לילי היישר למפגש קבלת השבת וארוחת הערב, כשלדבריו המטרה האמיתית הייתה הופעתה של עינת שרוף. אולם כששרוף קראה לו להצטרף ולשיר עימה, הוא סירב ואמר שהוא מתבייש.

מורד, נמרודי ושלו / צילום: בן פרידמן
 מורד, נמרודי ושלו / צילום: בן פרידמן

המחזמר של העסקים

מי ישבו בקהל במחזמר "בילי אליוט"?

מה הקשר בין רכב, עסקים, תיאטרון ומחול? יש ויש קשר. בכירי פורום הקהילה העסקית של אאודי, Audi Community, נאספו בסוף השבוע בסינמה סיטי גלילות כדי לצפות בהפקה הישראלית של המחזמר "בילי אליוט". הסיפור, נזכיר, עוסק בילד שהתעקש לפתח קריירה של רקדן בלט על אף התנגדות משפחתו והקהילה השמרנית של צפון אנגליה בשמות ה-80. 

בין חברי וחברות המועדון האקסקלוסיבי שהגיעו לספוג קצת תרבות ניתן היה לפגוש את: לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; עמי אראל, יו"ר סלקום, ורעייתו אסנת; יורם טורבוביץ'; דני וג'ניס גילרמן; איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח, ורעייתו סוזי; אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום; אברהם ביגר; גיל שרון; משה ולאון אדרי; גליה מאור; ד"ר איתי השילוני; רו"ח יצחק סוארי, שהגיע יחד עם בתו גילי: ניב אורון, ראש חטיבת אאודי בצ'מפיון מוטורס; ורבים אחרים.

יורם טורבוביץ', יצחק סוארי, משה אדרי וגילי סוארי / צילום: רונן טופלברג
 יורם טורבוביץ', יצחק סוארי, משה אדרי וגילי סוארי / צילום: רונן טופלברג