שטייניץ: "בביקורו של שר החוץ המצרי דנו בנושא האנרגיה"

שר האנרגיה התייחס בוועידת התשתיות ה-5 למכירת כריש ותנין: "אין ביטחון שנסכים לאפשרות ההארכה של 60 יום"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ התייחס הבוקר (ד') בוועידת התשתיות ה-5 של מידע כנסים להשפעות הגז על היחסים הבינלאומיים, ואמר כי "הגז היה גורם מרכזי בתהליך הפיוס והנורמליזציה עם טורקיה. הטורקים ראו שאנחנו רציניים ושיש אופציה אמיתית של ייצוא. בביקורו של שר החוץ המצרי דנו בנושא האנרגיה. לפני מספר חודשים הייתה פגישת פסגה של ישראל, קפריסין ויוון בהשתתפות שרי האנרגיה של המדינות, ותחום האנרגיה היה זרז בכינון הציר המשולש הזה".

שטייניץ התייחס למכירת כריש ותנין והזהיר את חברות הגז שלא יבנו על הארכה של 60 יום במכירת המאגרים: "אני רוצה לשלוח קריאת אזהרה לחברות האנרגיה. במתווה, קצבנו 14 חודשים למכירת המאגרים. עברו 7 חודשים. אני מציע לחברות להזדרז, אנו לא קובעים להם את התנאים. לא כדאי לחכות לרגע האחרון. גם אין ביטחון שנסכים לאפשרות ההארכה של 60 יום".

כמו כן שטייניץ הביע כתב האשמה חריף כנגד כל הגורמים ביישום מתווה הגז: "6 שנים שלא התחלנו לפתח את מאגר לוויתן. הרגולטורים נבהלו מכל המהומה, אימת הפופוליזם נפלה עליהם. והם חזרו בהם מהחלטותיהם. 12 רגולטורים לא היו מסוגלים לקבל החלטות. 6 שנים האלה גרמו לנזק של עשרות מליארדים. יש אומרים שאפילו 100 מיליארד. הפסדנו כלכלית והפסדנו באיכות הסביבה".