"פייסבוק תומכת בכיבוש" - נסגרו עשרות עמודים מזוהי חמאס

לפי דיווחים פלסטיניים, עמודים רבים ברשת החברתית הושבתו, בצעד שעורר מורת-רוח ■ "דפים אלה ממלאים תפקיד בולט באינתיפאדה", נכתב באתר פלסטיני שעמוד הפייסבוק שלו נסגר

חמאס / צילום: רויטרס
חמאס / צילום: רויטרס

הנהלת פייסבוק סגרה דפים רבים "התומכים בחמאס ובהתנגדות הפלסטינית" - כך פורסם אתמול (ד') באתרי אינטרנט המזוהים עם חמאס בגדה המערבית. בין הדפים שנסגרו נמצאים עמודי הפייסבוק של התנועה האסלאמית בכלל מחוזות הגדה, דף החדשות "אמאמה" ודפי תאי הסטודנטים האסלאמיים של אוניברסטיאות אלנג'אח, ביר זית, אלקודס, חברון, אוניברסיטת בית לחם ועוד.

נוסף על כך, הזהירה הנהלת פייסבוק עשרות פעילים המנהלים את העמודים הללו. לפי דיווח באתר "אמאמה", המזוהה עם חמאס, סגרה הנהלת פייסבוק את הדפים לאחר סדרת פגישות שקיימו בכירים בחברה עם בכירים ישראלים.

"ברורים לגמרי ניסיונות הנהלת פייסבוק לרצות את הכיבוש באמצעות סגירת דפים אלה", נכתב. "פעולה זו חזרה על עצמה שש פעמים במהלך האינתיפאדה הנוכחית. דפים אלה מילאו, ועודם ממלאים תפקיד בולט בהנעת הרחוב הפלסטיני במהלך האינתיפאדה".

 

תביעת ענק על סך מיליארד דולר נגד פייסבוק: "תומכים בחמאס"

קבוצת ישראלים ואמריקאים הגישו השבוע תביעת פיצויים בסך מיליארד דולר מפייסבוק בטענה כי הרשת החברתית עזרה לארגונים פלסטיניים להרוג את קרוביהם בפיגועים. מגישי התביעה, קרוביהם של ארבעה אזרחים ישראלים-אמריקאים ותייר אמריקאי אחד שנרצחו בפיגועים בתל-אביב, בירושלים ובגדה המערבית בשנתיים האחרונות, מאשימים את האתר בסיוע לחמאס.

לפי התביעה, שהוגשה לבית משפט בניו-יורק, פייסבוק "מספקת ביודעין תמיכה חומרית ומשאבים לחמאס, מסייעת לחברי ארגון הטרור הזה לתקשר, לגייס פעילים, לתכנן ולהוציא לפועל מתקפות ולזרוע פחד בקרב אויביו".

פייסבוק לא הגיבה ישירות לתביעה, אך מסרה כי היא מחויבת לתקנות שלה למניעת תוכן פוגעני. נציג של החברה בישראל אמר כי החברה רוצה "שאנשים ירגישו בטוחים" כשהם משתמשים באתר. "אין מקום לתוכן שמעודד אלימות, לאיומים ישירים, לטרור או לדברי שנאה בפייסבוק", אמר. "בקהילה יש שורת ערכים ואנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו אם הם מוצאים תוכן שהם סבורים שמפר את הסטנדרטים שלנו, כך שנוכל לחקור את הנושא ולנקוט פעולה".