נתניהו על הבדיקה בעניינו: "אין כלום, אין דרכון, אין פנמה"

רה"מ השיב לשאלות חברי הכנסת על הבדיקה שמתנהלת נגדו: "שיטפון של הבלים, המצאות ושקרים. לכל אלה שתקווה בליבם - אל תמהרו לתפור חליפות, עצרו את החייטים"

על רקע ההתפתחויות האחרונות בדבר הבדיקה בעניינו, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב היום (ב') אחר-הצהריים במליאת הכנסת לדיון "שעת שאלות". לראשונה מאז תחילת היוזמה השיב ראש הממשלה לשאלות שהפנו אליו חברי הכנסת.

בתחילת הדיון נשאל נתניהו על הבדיקה בעניינו ואמר: "יש שיטפון של הבלים, שטויות, והמצאות ושקרים. אין אש, אין עשן, יש אוויר חם". 

את הדברים אמר ראש הממשלה בתשובה לשאלה של ח"כ יעל פארן מהמחנה הציוני, ששאלה האם בנו, יאיר נתניהו, קיבל לכאורה דרכון עם זהות מזויפת לפתיחת חשבון בנק בפנמה, אליו הוזרמו אלפי דולרים. "האם אכן הונפק דרכון לבנך, יאיר נתניהו?", שאלה ח"כ פארן.

נתניה השיב: "לא דרכון, לא פנמה, לא חשבון, לא כלום. בבל"ת מוחלט. יש שיטפון של הבלים, של שטויות, של המצאות, של שקרים. למרות שעוסקים בזה הרבה שנים, לא מצאו כלום מסיבה פשוטה - כי אין כלום, לא היה כלום. עצרו את החייטים. גם כאן לא יהיה כלום - כי אין כלום, אין שום דבר".

"מכיוון שבכל זאת יש מי שמעוניין בכל מיני דברים כאלה, אני רוצה לתת לכם טיפ - אני יוצא בתחילת ספטמבר להולנד, ואחר-כך אני ממשיך לעצרת הכללית של האו"ם", המשיך נתניהו. "מכיוון ששמתי לב שהגיבובים האלה מגיעים בדרך-כלל בסמיכות מסוימת לנסיעות שלי במסע מדיני, הנה אני נותן לכם את הזמן להמציא דברים חדשים".

 

הרו נחקר בשנית 

מוקדם יותר היום זומן לחקירה בפעם השנייה במשרדי להב 433 ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של נתניהו. הרו נחקר בחשד לעבירות מירמה, במסגרת הבדיקה שמתקיימת בעניין ראש הממשלה. מלבד הרו, זומנה להעיד גם עובדת נוספת בלשכת נתניהו שעסקה בקשריו עם תורמים אמריקאים. 

בשבוע שעבר הרו עוכב לחקירה מיד עם נחיתתו בנתב"ג. עדותו הפכה בהמשך לחקירה באזהרה ונמשכה יותר מ-12 שעות, במהלך שיתף פעולה ולא שמר על זכות השתיקה. בתום החקירה הודיעה המשטרה כי הרו נעצר ונשלח למעצר-בית של 5 ימים.

בסוף השבוע פורסם לראשונה ב"אולפן שישי" בחדשות 2 כי ההערכה היא שלא יהיה מנוס מלזמן לחקירה באזהרה גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו, וכי ה-FBI צפוי לסייע בחקירה.