בכירי טכנופלס יקבלו מענק על הנפקה או מיזוג של קומפיולאב

קומפיולאב, בה מחזיקה טכנופלס כ-15% מהמניות, מתמחה בפיתוח מחשבים ללא מאוורר ■ החברה בחנה הנפקה ב-2014, אולם ויתרה על המהלך

חברת ההשקעות טכנופלס ונצ'רס  מתכוננת לאפשרות של אקזיט בחברת המחשבים קומפיולאב (CompuLab), בה היא מחזיקה 14.62% מהמניות - כך מלמדות הצעות לסדר היום של האסיפה הכללית שלה שתתכנס בחודש הבא.

קומפיולאב היא ההחזקה המרכזית של טכנופלס. עלות ההשקעה בה היא 1.25 מיליון דולר והשווי ההוגן בו רשומה ההשקעה בספרים נכון לסוף הרבעון הראשון של 2016, עומד על 6.93 מיליון דולר.

טכנופלס, שנסחרת בשווי של כ-17 מיליון שקל בלבד, מבקשת מבעלי המניות לאשר לבכירי החברה מענקים המותנים ב"אירוע אקזיט" של קומפיולאב. אירוע כזה יכלול הנפקה של החברה בכל בורסה, מיזוג שלה לשלד בורסאי, רכישת החברה או מיזוג שלה לחברה אחרת.

אם אמנם יתרחש "אירוע אקזיט", יקבלו בכירי החברה מענקים כדלהלן: מנכ"ל החברה, חן כץ, יקבל 1.85% מהתמורה שתקבל טכנופלס; סמנכ"לית הכספים, נועה מצליח, תקבל 0.4%; יו"ר החברה, יניר פרבר (חתנו של מנחם עינן, מבעלי המניות בטכנופלס), יקבל 1.5%; וסגן היו"ר, אייל רוזנטל, יקבל 1.25%. בסך-הכול יקבלו הבכירים 5% מתמורת האקזיט, אם וכאשר יתרחש.

טכנופלס נמצאת בשליטת קרן אינפיניטי הוותיקה (20.3%); שלמה טיסר, בעלי חברת הנדל"ן וילאר (13.3%); אתו ניהול, חברה בשליטת ארז רוזנבוך ותומר חפץ (11.13%); ואי.אפ.ג'י השקעות של משפחת עינן (10.2%).

טכנופלס שמרה על פרופיל נמוך בשנים האחרונות, אך לאחרונה עלתה לכותרות עם ניסיון ההנפקה של חברת הסייבר סייפ-טי גרופ (SafeT) בבורסה בתל אביב. טכנופלס ובעליה השתתפו במימון ההנפקה של סייפ-טי יחד עם פעילי שוק ההון שלומי שני ודרור עצמון. בסופו של דבר ההנפקה פגשה שוק קשה ולא יצאה לפועל. סייפ-טי מוזגה לתוך השלד מטרת מיזוג והיא נסחרת כיום בשווי נאה של כ-76 מיליון שקל.

קומפיולאב מתמחה בפיתוח מחשבים ללא מאוורר. החברה רשמה ב-2014 הכנסות של 23 מיליון דולר, ירידה של כ-5% לעומת 2013 (2014 היא השנה האחרונה שעבורה דיווחה טכנופלס את תוצאות קומפיולאב). ירידה זו היא אחת הסיבות שבגללן לא הונפקה החברה בנאסד"ק ב-2014. הרווח שרשמה החברה ב-2014 דווקא צמח ב-7% לעומת 2013, ל-1.4 מיליון דולר. החברה מעסיקה 80 עובדים.

בינואר 2016 השיקה החברה את Airtop, מחשב שאמור להיות מוצר הדגל שלה. זהו מחשב עוצמתי, המשמש כתחנת עבודה, כשרת או להרצת משחקי מחשב - המתקרר ללא מאוורר.

החברה פועלת בשני תחומים נוספים: מחשבים קטנים ללא מאוורר ומחשבים-על-מודול המוטמעים במכשירים אחרים כגון מכשירים רפואיים, מערכות תחבורה, מערכות צבאיות, רובוטיקה וכדומה. על פי דוחות טכנופלס, השוק מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים, גידול של פי עשרה מאז 2002.

קומפיולאב הייתה בין החברות הראשונות שפיתחו מחשב זעיר. כיום היא מתחרה בתחום זה מול יצרניות המחשבים הגדולות כגון אינטל, אפל ואסוס (דגמים כדוגמת מק מיני או אינטל NUC) שרובן משתמשות במאווררים. אך לדברי החברה, מחשבים ללא מאוורר כמו שלה הם אמינים, יעילים ועמידים יותר ודורשים פחות תחזוקה.

מטכנופלס נמסר כי קומפיולאב בחנה הנפקה בעבר אך כעת כל האפשרויות פתוחות, כולל הסכם אסטרטגי. בדוחות טכנופלס ל-2015 נכתב כי ההנפקה עדיין על הפרק אך אין וודאות כי תתרחש.