טסים לחו"ל? אלה הפסטיבלים השווים ביותר הקיץ

מפסטיבל מכוניות שמושך חצי מיליון חולי הגה מכל העולם, דרך הפסטיבלים המפורסמים של ארה"ב ועד פסטיבל הגאווה הענק באמסטרדם ■ הצצה לכמה מהאירועים הבולטים של הקיץ

צ'ק אין, פסטיבל עגבניות / צילום: מתוך הוידאו
צ'ק אין, פסטיבל עגבניות / צילום: מתוך הוידאו

לצד הפסטיבלים המוכרים יותר המתקיימים מדי קיץ, כמו פסטיבל הפרינג' באדינבורו, בירת סקוטלנד, בה מתקיים פסטיבל האמנויות הגדול ביותר בעולם, ופסטיבל הברנינג מן בנבאדה, אשר מוקדש למיצגי אמנות וביטוי עצמי - נפתחים בחודש הקרוב עוד כמה פסטיבלים, אולי פחות מוכרים אך מסקרנים לא פחות.

באמסטרדם יתקיים בין 23 ביולי ועד 7 באוגוסט פסטיבל גאווה עצום באמסטרדם, אשר מתנהל בין היתר גם במורד הנהר בסירות. עם כל הכבוד לפסטיבל הגאווה בתל-אביב - יש האומרים כי פסטיבל הגאווה באמסטרדם הוא הפסטיבל הטוב ביותר והמהנה ביותר בעולם בז'אנר הספציפי.

בקנדה, בעיר סנט אלברט, יתקיים בין 2-6 באוגוסט פסטיבל תצוגת מכוניות רוק-אוגוסט. הפסטיבל נמשך 5 ימים ומהווה מוקד משיכה לכחצי מיליון "חולי הגה" הנוהרים אליו מכל רחבי העולם. בפסטיבל מוצגים כ-500 סוגים שונים של מכוניות.

בספרד, מה שכבר הפך למסורת ב-60 השנים האחרונות, מתקיים פסטיבל "טומטינה", במסגרתו נערכת "מלחמת עגבניות". כל הטוב הזה קורה בעיר בוניול באזור ולנסיה. למעלה מ-40 אלף איש מתכנסים בכיכר המרכזית כדי לזרוק אחד על השני עגבניות במשקל כולל של כ-10 טון. מלבד העגבניות שנזרקות לכל עבר מגיעות גם משאיות ענק ושופכות ברחובות טונות של עגבניות, שהופכות לרסק עגבניות אחד גדול. המשמעות של קרב העגבניות הביזארי אינה ידועה, אבל תסכימו איתנו שהוא עושה לכם חשק לזרוק עגבנייה על מישהו.

ומספרד לארצות-הברית, שם גם נקנח את הסקירה עם פסטיבל האינדיאנים הגדול. מדובר באחת האטרקציות הגדולות בדרום דקוטה. מדינת דקוטה, כידוע, קרויה על שם שבט אינדיאני שחי באזור ונכחד לחלוטין. הפסטיבל נקרא "פאו וואו" - מונח שמסמל את אנשי הרפואה האינדיאנים והמנהיגים הרוחניים. הוא נמשך כשבוע לפעמים, ובמסגרתו מתקיימות חגיגות לשימור מורשת האינדיאנים בריקודים וזמירות. הפסטיבל מושך אליו מדי שנה עשרות אלפי אנשים, ביניהם גם כאלה שאינם אינדיאנים כלל וכלל.