ח"כ סלומיאנסקי מאיים: חרם צרכנים ישראלי על פייסבוק

בדיון בכנסת על החשד להאזנות סתר של פייסבוק לבעלי סמארטפונים קרא יו"ר ועדת החוקה לחרם צרכנים ישראלי על הרשת החברתית

"אני מוכן לוותר על נוחיות בשימוש בפייסבוק - שאין לי - לתקופה מסוימת, ולארגן 'מרד צרכני' בכדי להשיב לנו את הזכות הבסיסית לפרטיות". כך אמר אתמול ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי).

את הדברים אמר סלומיאנסקי בתוקף תפקידו כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, במסגרת דיון משותף לוועדה בראשותו ולוועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שנושאו היה הגנה על פרטיותם של משתמשי סמארטפונים - או המחסור בכזו. 

סלומיאנסקי, שלעג לפייסבוק וגוגל על סירובן לשלוח נציגים לדיון, לא היה היחיד שתקף את פייסבוק בפרט וחברות האינטרנט בכלל: כל הנוכחים בדיון - החל מחברי הכנסת ועד נדב בורנשטיין, מגיש "חי בלילה" - באו בטענות קשות לרשת החברתית, כמו גם לגוגל ולחברות נוספות.

"תקופת האופוריה וההיקסמות שלנו מהרשתות החברתיות הסתיימה", אמר בורנשטיין בדיון לאחר הקרנה של הכתבה. "הייתה תקופה שהרגשנו שאנחנו צריכים להודות להן. עכשיו תורן להודות לנו".

הוא עודד את חברי הכנסת לחוקק חוקים שיגבילו את יכולותיהן של חברות כמו פייסבוק לעקוב אחר כל מה שאנחנו עושים תוך הסתרת העובדה הזו מאחורי הסכמי שימוש עמומים. "הם לא רוצים שנדע, כי כשאנחנו לא יודעים - אנחנו לא נזהרים".