ליברמן זימן לבירור את ירון דקל עקב שידור התוכנית על דרוויש

הסיבה: התוכנית ששודרה אמש בתחנה הצבאית על המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש ■ ליברמן: "על פניו נראה כי מדובר בעניין חמור" ■ רגב: "גל"צ ירדה מהפסים"

ירון דקל / צילום: תמונה פרטית
ירון דקל / צילום: תמונה פרטית

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, זימן היום (ד') לבירור את מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, בעקבות התוכנית ששודרה אמש בתחנה על מחמוד דרוויש, במסגרת התוכנית "האוניברסיטה המשודרת". 

השר מסר כי "על פניו נראה כי מדובר בעניין חמור, שבו מי שכתב טקסטים נגד הציונות, שמשמשים עד היום כדלק לפעולות טרור נגד מדינת ישראל, זוכה שהתחנה הצבאית תכלול אותו ואת יצירותיו כחלק מטקסטים מכוננים של החברה הישראלית יחד עם 'ירושלים של זהב' ו'מגש הכסף'. ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום".

התוכנית המדוברת משודרת בגלי צה"ל בימי שלישי ב-20:30 בהגשת קובי מידן. באתר גלי צה"ל היא מתוארת כ"שיחה על טקסטים מכוננים של הישראליות".

מגלי צה"ל לא נמסרה תגובה לדברים. 

 

רגב: "גלי צה"ל ירדה מהפסים" 

אמש (ג') תקפה שרת התרבות, מירי רגב, בעמוד הפייסבוק שלה את שידור התוכנית: "גלי צה"ל ירדה מהפסים. ברגעים אלה משמיעים תוכנית שמוקדשת ל'משורר הנכבה הפלסטיני' מחמוד דרוויש ודנים בשיריו נגד אזרחי מדינת ישראל", כתבה השרה.

לדבריה, "תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנרטיב האנטי-ישראלי במסגרת תוכנית רדיו שתכליתה עיסוק ב'טקסטים מכוננים של הישראליות'. מחמוד דרוויש איננו ישראלי, הטקסטים שלו אינם ישראליים, ומהותו התנגדות לערכים המרכזיים של החברה בישראל"

רגב חתמה את דבריה אמש בקריאה ל"שר הביטחון ליברמן לעשות סדר - חייבים להוציא את גלי צה"ל ממערכת הביטחון". היום נראה כי הקריאה הזאת נפלה על אוזניים קשובות. 

גילאון: "ההיסטוריה תשפוט את רגב, ליברמן ונתניהו"

בתגובה לדברים הוציא היום ח"כ אילן גילאון ממרצ הודעה, בה נאמר כי "במקום בו משתיקים שירה ומשוררים, ישתיקו גם אנשים. בוקר אחרי שהונצחה אות של קלון בספר החוקים של מדינת ישראל בדמותו של חוק ההדחה, המבקש להשתיק ציבור שלם ולבטל את רצונו הדמוקרטי - אנו רואים איך קברניטי הממשלה, שיכורי הכוח ועמוסי המוזה משלטונות ארדואן ופוטין, מבקשים לבטל במחי התבטאויות אוויליות שירה מפוארת ומשוררים מוערכים".

עוד כתב גילאון: "ההיסטוריה תשפוט את מירי רגב, ליברמן ונתניהו על מעשיהם, והם ייזכרו לנצח כמי ששיסו, פילגו והסיתו נגד חופש הביטוי והמחשבה, והפכו את ישראל למקום בו מפחיד לבטא דעות, לכתוב שירים וליצור".