מאסטרקארד תאפשר לשלם דרך הסמארטפון בטכנולוגיית NFC

שירות הארנק הסלולרי ב-MasterPass יושק בקרוב בארה"ב, וב-2017 בשאר העולם ■ יאפשר תשלום דיגיטלי בחנויות פיזיות, באינטרנט או דרך האפליקציה

ענקית האשראי מאסטרקארד (MasterCard) משדרגת את שירות התשלומים הדיגיטליים שלה ומכריזה על אפשרות לתשלום גם בסלולר - בטכנולגיית NFC. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לשלם בעסקאות ללא מגע, באמצעות הצמדת הסמארטפון לטרמינל תשלום מיוחד ותואם, ממש כמו שנעשה כיום בכרטיסי רב-קו באוטובוסים.

נסביר כי עד כה שירות MasterPass של מאסטרקארד איפשר למחזיקי כרטיסי אשראי של מאסטרקארד לשלם בצורה מהירה יותר בסחר אלקטרוני - בדומה לחשבון פייפאל. השירות החדש שומר את פרטי כרטיס האשראי של הלקוח מכל חברות האשראי ואת נתוני המשלוח בצורה מאובטחת (בתקן EMV האירופי שגם בנק ישראל דורש אותו), והצרכנים לא נדרשים למלא את הפרטים האישיים שלהם שוב ושוב בכל חנות מקוונת. הם ממלאים את הפרטים האישיים שלהם בשימוש הראשון בשירות, ובשימושים הבאים הם יידרשו רק להכניס סיסמה לצורך זיהוי ולשלם בחנויות התומכות, באינטרנט או דרך האפליקציה. 

השירות החדש של מאסטרקארד הוא בעצם ארנק סלולרי, והוא יושק בארה"ב בהמשך החודש, ובמהלך 2017 יושקו הפתרונות גם באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה. הטכנולוגיה תהיה זמינה בשלב בראשון לבעלי מכשירי אנדרואיד בארה"ב ובהמשך אצל יותר מ-5 מיליון עסקים ב-77 מדינות.

מאסטרקארד מתכננת לאפשר תשלום בשירות זה בהמשך גם באמצעות אביזרים לבישים כגון צמידים ושעונים חכמים, ולספק שיטות אבטחה מתקדמות כגון צילום סלפי ואמצעים ביומטריים נוספים שישתלבו בטכנולוגיות MasterPass.