אפקט הבקרזיט: חבילות כדורגל לאנגליה הוזלו באלפי שקלים

זאת עקב צניחת הליש"ט מ-6.01 שקלים באוגוסט אשתקד ל-5.08 שקלים כיום ■ עלות חבילה ממוצעת, כולל טיסה, מלון וכרטיסים למשחק בליגה האנגלית, ירדה מ-4,500 שקל ל-3,600 שקל

קארדיף סיטי מול אברטון, פרמיירליג, ליגה אנגלית / צלם: רויטרס
קארדיף סיטי מול אברטון, פרמיירליג, ליגה אנגלית / צלם: רויטרס

צניחת שער הפאונד בעקבות הברקזיט, פועלת לטובת התייר הישראלי והשפעותיה כבר מורגשות למשל בקרב חובבי הכדורגל או מחזות הזמר באנגליה. באיסתא ספורט מדווחים כי מחירי הכרטיסים והחבילות לכדורגל באנגליה הוזלו ב-20% השנה ביחס לשנה קודמת - לאור פערי השערים במטבע. לפני שנה שער הפאונד עמד בשיאו על 6.1 שקל (אוגוסט 2015) וכיום השער הוא 5.08 שקל - הנמוך מזה שנים.

מוצרי התיירות מושפעים מכך וחבילות הכוללות משחקי כדורגל בליגה האנגלית, בעונה שתתחיל ב-13 באוגוסט - נמכרות כעת באלפי שקלים פחות משנה שעברה. באיסתא ספורט (המשווקת את משחקי צ'לסי בישראל) מדווחים כי עלות חבילה ממוצעת (הכוללת טיסה, מלון וכרטיסים) למשחק בליגה האנגלית ירדה מכ-4,500 שקל לכ-3,600 שקל (בהתאם למשחקים ולמועד). כך למשל, חבילה למשחק צ'לסי-ווסטאהם ב-11-15 באוגוסט תעלה כ-4,500 שקל לעומת כ-6,000 שקל בשנה שעברה. חבילה למשחק בין מנצ'סטר יונייטד לבין מנצ'סטר סיטי שיתקיים בספטמבר תעלה השנה כ-4,300 שקל לעומת 5800 שקל בעונה אשתקד.

עידו ווג, סמנכ"ל החברה מעריך כי מדי שנה טסים למעלה מ- 10,000 ישראלים למשחקי הליגה האנגלית, בעיקר למשחקי הקבוצות ליברפול, ארסנל, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד.

איציק משיח בעלי חברת IAMTICKET המתמחה באספקת כרטיסים לאירועים בחו"ל, מוסיף כי הירידה במטבע תוביל לא רק להוזלה בחבילות למשחקי כדורגל אלא גם מטבעה לכל אירועי התרבות והמופעים שנערכים באנגליה. עם זאת הוא מוסיף כי הנדבך המרכזי במחיר של חבילות למשחקי כדורגל מושפע מאטרקטיביות המשחק - ומכאן שלאור השינויים בשערי המטבע נשלם פחות עבור משחקים של קבוצות גדולות.

"אחד המועדים הפופולריים לנסיעות למשחקים הוא סביב סוף השנה האזרחית וכריסמס - בשנה שעברה במועד הזה לא היו משחקים שנחשבים אטרקטיביים כאשר השנה ב31.12.השנה ייערכו משחקים טובים יותר כמו ליברפול-מנצ'סטר סיטי ולכן מחירי הכרטיסים יקרים יותר - פערי השערים במטבע למעשה מקזזים את ההפרש, כלומר באותו המחיר מקבלים משחקים טובים יותר. בנוסף הוא מציין כי משחקים שייערכו במהלך אוקטובר, תקופת החגים כוללים מפגשים כמו צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד - אז רכיב הטיסה יהיה יקר יותר בגלל העונתיות". המחירים, לדברי משיח ינועו סביב 600-700 פאונד (3,000-3,600 שקל) לחבילה באוגוסט למשחקים פחות נחשקים (דוגמת טוטנאם-קריסטל פלאס) כשחבילה למשחקים כמו ארסנל-ליברפול תעלה כ-800 פאונד (כ-4,100 שקל).

גם אבינועם מרום, מנכל חברת Ticketim המשווקת כרטיסים להופעות ולאירועי ספורט בחו"ל מדגיש את היתרון במחירים כעת הודות לשערי המטבע "המחיר של המוצרים עצמם לא ירד אבל לנו כישראלים הנסיעה והבילוי בלונדון זולים יותר היום - גם למי שמחפשת לצפות במחזות זמר וגם באירועי הספורט". מרום מספר שבגלל שער הפאונד הנמצא כעת בשפל יש מי שמעדיף לשריין כבר עכשיו חבילות הכוללים משחקי כדורגל או מופעי תרבות שנערכים סביב תקופת חג המולד. "חבילה כזו עולה כעת כ-480 פאונד (כ-2,500 שקל) ל-5 לילות - המחיר לחבילה ירד כי כל רכיביה זולים היום בשקלים".