עסקת ענק בענף הקרוזים: MSC ו-STX בהסכם ב-9 מיליארד אירו

תאגיד הספנות השווייצרי וחברת הספנות הצרפתית חתמו על הסכם לתוכנית השקעה ארוכת-טווח, שבמסגרתה ייבנו 11 ספינות שיצטרפו לצי של MSC בעשור הקרוב

תאגיד הספנות השווייצרי MSC ומספנות STX צרפת חתמו על הסכם לבניית 4 ספינות חדשות כחלק מתוכנית השקעה ארוכת-טווח. במסגרתה, ייבנו 11 ספינות שיצטרפו לצי של MSC בעשר השנים הבאות. היקף ההשקעה בעסקה הכוללת נאמד ב-9 מיליארד אירו.

בניית הספינה הראשונה צפויה להסתיים בשנת 2022, משקלה 200 אלף טון והיא תכיל 5,400 נוסעים ב-2,700 חדרים. החברה מצהירה כי בספינות החדישות, מהסדרה WORLD CLASS, ייעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וידידותית לסביבה.

טלי נוי, מנהלת מחלקת הקרוזים של MSC ישראל, מסרה כי "ארבע הספינות החדשות שייבנו ישנו את חווית השיט כפי שהיא כיום. MSC חרטה על דגלה את נושא החדשנות והייחודיות בתחום הספנות והיא שמחה להמשיך ולשתף פעולה עם חברת STX צרפת ולבנות ספינות חדשניות ומתקדמות ולהעניק לנוסעיה בישראל ובכל העולם חווית שיט בלתי נשכחת".

הארגון הבינלאומי של חברות השיט (CLIA) צופה שכ-24 מיליון אנשים יצאו לשייט בשנה הקרובה. זאת, לעומת כ-15 מיליון נופשים בקרוזים בשנת 2006. מנתוני הארגון עולה כי היקף התעשייה מוערך בכ-120 מיליארד דולר (נכון לשנת 2014) וכי תעשיית הקרוזים העולמית מעסיקה כ-940 אלף עובדים, שהכנסתם הכוללת מוערכת ב-40 מיליארד דולר.