הקאמבק של מייסד ביגבנד? חברה שהקים גייסה 18.5 מיליון ד'

אמיר בסן-אשכנזי נמנה על מייסדי חברת ביגבנד אשר נמכרה לפי שווי נמוך משמעותית משוויה בהנפקה בוול סטריט ■ ייסד את חברת Pixie Technology ביחד עם היזם נפתלי שריר

אמיר בסן אשכנזי / צילום: תמר אשכנזי
אמיר בסן אשכנזי / צילום: תמר אשכנזי

אפשר לחלק את יזמי הטק בישראל לשתי קבוצות: אלו שעדיין לא בנו חברה מספיק גדולה, ולא הנפיקו או מכרו אותה, ואלו שכן עשו זאת ובפרק ב' של חייהם המקצועיים הם לא נטשו את תעשיית הטק, הקימו עוד חברה ומנסים בימים אלו לשחזר את הצלחתם. ונראה שהקבוצה השנייה לא פחות דומיננטית מהראשונה. אתמול נודע על חברה של אמנון לנדן, בעברו מייסד ומנכ"ל מרקורי (שנמכרה לענקית HP) שגייסה 23 מיליון דולר, ועכשיו מתברר כי למייסד ביגבנד, אמיר בסן-אשכנזי, יש בייבי חדש וזה גייס 18.5 מיליון דולר.

ביגבנד (BigBand), נזכיר, לא הגיעה לאן שהגיעה מרקורי והיא פחות זכורה לקוראי העיתונות הכלכלית. החברה, שפיתחה נתבי תקשורת לשירותי מולטימדיה עבור מפעילי כבלים, נמכרה במהלך 2011 לענק ציוד תקשורת אמריקאי ARRIS Group תמורת 172 מיליון דולר במזומן, 53 מיליון דולר בניכוי קופת המזומן של החברה הישראלית. אך לא היה מדובר באקזיט ממש ראוי לציון. ביגבנד נמכרה תמורת חמישית מהשווי לפיו הונפקה בשוק ההון האמריקאי, ועברה לזרועות ARRIS אחרי התדרדרות בתוצאותיה הכספיות עליה היו חתומים שני מייסדיה, בסן-אשכנזי ורן עוז, שלקראת האקזיט פרש מהחברה.

עכשיו בסן-אשכנזי מנסה לפתוח פרק ב', ולחברה שהקים וגייסה כעת 18.5 מיליון דולר קוראים Pixie Technology והוא הקים אותה יחד עם נפתלי שריר, יזם טק ישראלי אחר. מאז הקמתה גייסה החברה 24 מיליון דולר.

Pixie מתמחה במה שנקרא בעגה המקצועית "המיקום של הדברים" (LoT, כלומר Location of Things על משקל "האינטרנט של הדברים"). החברה פיתחה פלטפורמה שמסייעת למצוא חפצים שאנחנו משתמשים ביומיום ולפתע הולכים לנו לאיבוד, כמו המפתחות של האוטו.

הפלטפורמה משמשת במקביל כמעין GPS שנותן הוראות כיצד להגיע לחפץ האבוד. בקיצור ולעניין, עוד אפליקציה שמנסה לפתור את אחת מטרדות היומיום ורק הזמן יגיד איזה שוק יש לה, אם בכלל. "בקרוב נהיה בעולם שבו כל דבר מסביבנו יכול לקבל זהות דיגיטלית, ו-Pixie תנסה להוביל אותו למקום שבו כבר לא יהיה דבר כזה חפץ אבוד", ציין בסן-אשכנזי בהודעת החברה.