לאומי: האפיק המנייתי נותר מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ

בנק לאומי בסקירה שבועית: מלבד ההתפתחויות באירופה, גורם סיכון עיקרי נוסף לכלכלה הגלובלית נובע מאפשרות של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית ■ בנק אגוד: תנודתיות צפויה בתקופה הקרובה 

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

בבנק לאומי ממשיכים גם היום (ו'), במסגרת הסקירה השבועית, להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", כותבים כלכלני הבנק.

קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור נמוך, בדומה לזה של שנת 2015. מלבד ההתפתחויות באירופה, גורם סיכון עיקרי נוסף לכלכלה הגלובלית נובע, לדעת לאומי, מאפשרות של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית.

בבנק מעריכים כי שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים.

"קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק", נכתב עוד.

בבנק אגוד מתייחסים לשוק המניות ומציינים כי "רמת הריביות המוניטריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך, אם כי קיימים גורמי אי ודאות, ביניהם השלכות הברקזיט, העשויים להשפיע על המסחר. תנודתיות צפויה ללוות אותנו בתקופה הקרובה".

באגוד ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל תוך העדפה להשקעה סקטוריאלית ו"תיבול" התיק בבחירה סלקטיבית של מניות. מבחינת החשיפה הכללית למניות ממליצים בבנק בתיק המייצג על 18% ובתיק הספקולטיבי על 32%.