גרמניה: 12 פצועים בפיגוע התאבדות במסעדה בדרום המדינה

מבקש מקלט סורי בן 27 ששוהה שנתיים בגרמניה פוצץ עצמו במסעדה בעיר אנסבך ■ לפי גורם ביטחוני, הצעיר ככל הנראה תכנן לפגוע בפסטיבל מוזיקה בהשתתפות 2,500 איש שהתקיים בסמוך - אך לא הצליח להיכנס אליו

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

12 בני אדם נפצעו הלילה (ב'), שלושה מתוכם במצב קשה, בפיצוץ שאירע במסעדת "יוג'ין" בעיר אנסבך שבדרום גרמניה.

שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, הודיע כי הפיצוץ נגרם כתוצאה ממטען חבלה שהיה על גופו של מחבל מתאבד. המחבל היה מבקש מקלט בן 27 ממוצא סורי, שבקשת המקלט שלו בגרמניה סורבה. לדבריו, חומרי הנפץ שנמצאו בתיקו של המחבל "היו מספיקים לפגיעה באנשים רבים בהרבה".

פסטיבל מוזיקה שהתקיים מול המסעדה בוטל וכ-2,500 בני אדם שהשתתפו בו פונו. על פי גורם ביטחוני בכיר בבוואריה, המחבל התפוצץ במסעדה לאחר שלא הצליח להיכנס לפסטיבל, מה שמעיד ככל הנראה כי מטרתו הייתה לפגוע באלפי החוגגים בו.

על פי מידע שמסר הרמן במסיבת עיתונאים, מבקש המקלט הגיע לגרמניה לפני כשנתיים. בדיווח ברשת BR24 הודגש כי לא ברור אם תכנן לפגוע באנשים, זאת מאחר שלרשויות ידוע כי ניסה להתאבד כמה פעמים בעבר.

על פי דיווחים, אזור המסעדה נסגר בידי המשטרה, ובניין עיריית אנסבך הוגדר מרכז חירום עקב האירוע. קודם לכן אישרה ראשת עיריית אנסבך, קרלה זיידל, כי הפיצוץ נגרם ממטען חבלה, זאת לאחר שההערכה הראשונית הייתה שמדובר בפיצוץ בלון גז.

בשבוע האחרון אירעו שלוש תקריות אלימות וקטלניות באזור בוואריה. אתמול רצח פליט סורי באמצעות מצ'טה אישה בעיר רויטלינגן שליד שטוטגרט. לפי המשטרה, התוקף בן ה-21 היה מעורב בעבר בתקריות אלימות אחרות, אך לפי הראיות לא מדובר באירוע טרור. הוא נעצר לאחר שפגע בעוברי אורח ליד דוכן למכירת קבבים.

המשטרה באזור נמצאת בכוננות גבוהה במיוחד לאחר מסע הירי שהתרחש בקניון "אולימפיה" במינכן ביום שישי האחרון, שבו רצח הצעיר עלי סונבולי תשעה בני אדם. מחקירת המקרה עולה כי סונבולי בן ה-18, תושב מינכן ממוצא איראני, היה מסוקרן במיוחד ממעשי טבח המוניים וככל הנראה לא פעל ממניעים דתיים או לאומיים כלשהם.

שורת התקריות באזור בוואריה החלה לפני כשבוע, כאשר פליט אפגני בן 17 תקף נוסעים ברכבת בסמוך לעיירה וורצבורג באמצעות גרזן וסכין. הוא פצע חמישה בני אדם, בהם ארבעה בני משפחה מהונג קונג, חלקם באורח קשה. הוא נורה למוות בידי המשטרה לאחר שניסה להימלט.