ענבל אור: "אין צדק - כשזה יתפוצץ המדינה תזדעזע"

(עדכון) - אור, שלא נחקרה היום, מחוץ לאולם בית המשפט: "יש מפרק שרוצה לקחת מהאנשים את הכסף, ועצוב לי שבית המשפט נותן לזה יד"

ענבל אור / צילום: תמר מצפי
ענבל אור / צילום: תמר מצפי

הבוקר (ב') מתקיים דיון בעניינה של ענבל אור אצל השופט איתן אורנשטיין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. הדיון עוסק בבקשות לפשיטת-רגל של אור ובבקשות הפירוק לחברות שבבעלותה. 

עד כה נחקרו רו"ח יואב סומך, מומחה מטעמה של ענבל אור, השמאי חיים מסילתי ורו"ח קובי גרינברג, שהגישו את דוח הנכסים מטעמה.

עם זאת, ולאור טענתה של ענבל אור כי היא איננה מסוגלת להיחקר היום מסיבה רפואית, הודיע עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני, כי הוא מוותר על חקירתה.

בהמשך היום נחקרו היום העדים שזימנה אור: "מלך השוק האפור" שלי נרקיס, עופר לוזון ועו"ד מימון אביטן, המייצג את נרקיס. אור עצמה יצאה או הוצאה מהאולם, לאחר שהתערבה בדבריו של פרקליטה עו"ד אוריאל זעירא. 

היום, מחוץ לאולם בית המשפט, התראיינה ענבל אור, שנראתה נסערת מאוד, ל"ביזפורטל טי.וי" ואמרה בין השאר את הדברים הבאים: "אין בתי משפט, אין אמת, אין צדק, יש מפרק שרוצה לקחת מהאנשים את הכסף, ועצוב לי שבית המשפט נותן לזה יד. לכן יצאתי מבית המשפט ולא יכולתי להישאר שם".

אור אמרה עוד: "גם אם יינתן כאן (בבית המשפט המחוזי) צו כינוס קבוע, אני מתכוונת להמשיך ולערער לבית המשפט העליון. אעשה כל דבר שביכולתי על-מנת שהצדק ייצא לאור. נחשפתי לכל-כך הרבה אי-צדק, וכשזה יתפוצץ, כל המדינה תזדעזע. אין לי מילים לתאר את האכזבה מבית המשפט".

בתצהיר שהגישה לאחרונה אור לבית המשפט, היא טענה שיש לה עודף נכסים על התחייבויות בהיקף של כ-36 מיליון שקל. בתגובה לכך הגיש המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז, דוח מטעמו, לפיו ענבל אור והחברות שבבעלותה מצויות בגירעון של כ-100 מיליון שקל, ובטח לא בעודף נכסים.