ליברמן על מינויי מקורביו: "בעלי כישורים עודפים"

ליברמן התייחס לסוגיית התנגדותם של חברי דירקטוריון רפאל למינוי לנדאו ואמר: "ראיתי את ההתנגדות הזאת בעיתון. מרפאל אני שומע רק שבחים. קחו את מה שכתוב בעיתון בערבון מוגבל"

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

"העובדה שלנדאו, אהרונוביץ' ושמיר היו חברים ב'ישראל ביתנו' לא הופכת אותם לפסולי חיתון. יש להם את כל הכישורים, כולל כישורים עודפים", אמר הערב (ב') שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בהתייחס למינויים של שרים לשעבר ממפלגתו בראשות שלושת החברות הביטחוניות הממשלתיות: יאיר שמיר בתעשייה האווירית, יצחק אהרונוביץ בתעשייה הצבאית (תעש מערכות) ועוזי לנדאו ברפאל מערכות לחימה.

ליברמן ענה על שאלה שהפנתה אליו ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ביחס לאופיים הפוליטי של מינויים אלה, במסגרת "שעת שאלות" של חברי הכנסת עם השר. ח"כ נחמיאס ורבין ציינה בשאלתה את הרגישות שבמינויים אלה, על רקע תהליך ההפרטה שבו מצויה תעש מערכות ועל רקע הדיווחים על אודות הסתייגותם של חברי דירקטוריון רפאל ממינויו של השר לשעבר, עוזי לנדאו, לתפקיד היו"ר שלה במקום תא"ל (במיל') יצחק גת.

לדברי ליברמן, "יאיר שמיר שימש כבר פעמיים בתפקיד יו"ר התעשייה האווירית והוא הוביל את החברה לשיאים. כיום הוא מכהן בתפקיד יו"ר נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ויש לו ניסיון ביטחוני, עסקי ופוליטי רב, מה גם שהוא טייס לשעבר".

"לנדאו, שמונה לתפקיד יו"ר רפאל, הוא דוקטור ומהנדס ובוגר אוניברסיטת MIT. הוא כיהן במשך שנים בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וחבר בקבינט. אני לא רואה שום סיבה לא למנות אותו לתפקיד זה, מה גם שעוד טרם חייו הפוליטיים הוא עבר ברפאל כמהנדס".

ליברמן התייחס גם לסוגיית התנגדותם של חברי דירקטוריון רפאל למינוי ואמר: "ראיתי את ההתנגדות הזאת רק מעל העיתון. מצד חברת רפאל אני שומע רק שבחים. קחו את מה שכתוב בעיתון בערבון מוגבל".

בהתייחס למינוי של יצחק אהרונוביץ' לתפקיד יו"ר תעש מערכות אמר ליברמן כי "תעש נמצאת בשלב רגיש, היא נשארה בלי יו"ר כי היו"ר הקודם שלה, אודי אדם, הוא מנכ"ל משרד הביטחון כיום. אין מילים כדי לתאר את היושר ואת הניסיון הרב של אהרונוביץ'. כשאני ממנה אדם לתפקיד כל כך רגיש ואחראי אני רוצה להיות בטוח שאני יכול לסמוך על אותו אדם, ושהוא מתאים לתפקיד ושיש לו את הכישורים הנדרשים".

במסגרת שעת השאלות של חברי הכנסת עם שר הביטחון, העלה ח"כ יהודה גליק (הליכוד) גם שאלה שנגעה להצעת החוק שהגיש לאחרונה יחד עם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ולפיה ישראל לא תייצא נשק למדינות המפרות זכויות אדם. גליק שאל אם יש בכוונתו של ליברמן לתמוך בהצעה זו. אלא שהשאלה נותרה בלי מענה - שכן גליק הוסיף ושאל שאלות רבות נוספות, וזמן מתן המענה שהוקצה לליברמן, כשלוש דקות בלבד, אזל.