יוגב נגד ליברמן: בחירת יו"ר לרפאל - בידי הדירקטורים בלבד

"הוראות אלה מבטאות את חלוקת הסמכויות הראויה בעיני המחוקק, המייצרות את האיזונים הנדרשים בממשל התאגידי של החברות הממשלתיות", אמר ראש רשות החברות הממשלתיות

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, פנה היום (ב') לשר הביטחון אביגדור ליברמן, בבקשה שיכבד את החלטת דירקטוריון רפאל מערכות לחימה, שבחר בחודש מאי השנה את היו"ר המכהן של החברה תא"ל (במיל') יצחק גת לתקופת כהונה שנייה בתפקיד.

במכתבו לליברמן, כתב יוגב כי "דירקטוריון החברה הופתע לקבל את הודעת נציג שר הביטחון ולפיה אין בכוונתו לאשר את המינוי - וזאת ללא כל נימוק". נזכיר כי ליברמן הודיע על החלטתו למנות לתפקיד זה את השר לשעבר מטעם מפלגתו, עוזי לנדאו.

במכתבו לליברמן כתב עוד יוגב: "בהתאם לחוק החברות הממשלתיות, בחירת יו"ר הדירקטוריון היא בסמכות הדירקטוריון, שנדרש לבחור במועמד לתפקיד מבין חבריו. זאת, בניגוד לסמכות מינויים של הדירקטורים עצמם, המוקנית לשרים. הוראות אלה מבטאות את חלוקת הסמכויות הראויה בעיני המחוקק בין הארגונים השונים של החברה, ומייצרות את האיזונים הנדרשים בממשל התאגידי של החברות הממשלתיות".

יוגב הזכיר בפנייתו לליברמן גם את התנגדותם של חברי דירקטוריון רפאל למינוי הפוליטי שהוא מנסה לקדם: "בבקשתם מציינים הדירקטורים את ניסיונו של גת ואת הצלחותיו במילוי תפקידו - הן בתקופת כהונתו כמנכ"ל החברה והן כיו"ר החברה. כן מציינים הדירקטורים, כפי שגם ציינו במסגרתם החלטתם, את החשיבות שבהמשך כהונתו של גת כיו"ר, וזאת, בין היתר, לאור העובדה שרק לאחרונה נכנס לתפקידו מנכ"ל החברה. בנסיבות אלה, לניסיונו של גת והיכרותו את החברה יש חשיבות יתירה".