מובילאיי מכה את תחזית האנליסטים עם הכנסות גבוהות מהצפי

דיווחה על הכנסות של 83.5 מיליון דולר, צמיחה של 58% ביחס לרבעון המקביל, סכום הגבוה בכ-6.2 מיליון דולר מהצפי ■ למרות זאת, מניית החברה יורדת בטרום המסחר

זיו אבירם / צילום: תמר מצפי
זיו אבירם / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הכספיים שלה לרבעון השני שפורסמו היום. החברה דיווחה על הכנסות של 83.5 מיליון דולר, צמיחה של 58% ביחס לרבעון המקביל, סכום הגבוה בכ-6.2 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. גם בשורה התחתונה עקפה החברה את התחזיות כשרשמה רווח נקי (Non-GAAP) של 17 סנט למניה, 2 סנט יותר מתחזיות האנליסטים.

החברה הישראלית מובילאיי, שהוקמה על-ידי אמנון שעשוע וזיו אבירם, פיתחה מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה"" בכביש. המערכת כוללת שבבים, תוכנה ומצלמות, וכיום מנוע הצמיחה העיקרי שלה הוא מערכות שהיא מפתחת אשר יאפשרו ייצור של מכונית אוטונומית.

ברבעון השני של השנה רשמה החברה רווח נקי חשבונאי (לפי כללי GAAP) בסך 26.9 מיליון דולר, עלייה של 75.9% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-41.2 מיליון דולר, עלייה של 74.6%.

במחצית הראשונה של השנה צמחה מובילאיי ב-61.3% בהכנסות לרמה של כ-159 מיליון דולר, וב-81.9% ברווח הנקי Non-GAAP ל-76 מיליון דולר. במהלך המחצית החברה יצרה 70.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסוף התקופה היו בקופתה כ-540 מיליון דולר.

"אנחנו מרוצים מהתוצאות הפיננסיות שלנו לרבעון השני", אמר המנכ"ל והמייסד המשותף זיו אבירם. "חשובים אף יותר ההישגים המסחריים והאסטרטגיים שהשגנו ברבעון ובמחצית, ובהם הבטחנו לעצמנו פעילות עסקית חדשה בכל רמות הפעילות".

מובילאיי נסחרת בבורסת ניו-יורק, בה הונפקה לראשונה לפני כשנתיים, לפי שווי שוק של 10.8 מיליארד דולר.

למרות התוצאות הטובות מהפי, מניית החברה יורדת בטרום המסחר. זאת, ככל הנראה עקב הדיווח שפרסמה שלפיו היא תפסיק לספק לטסלה  את הטכנולוגיה האוטונומית שלה.