נתקעתם? אפליקציה חדשה מאפשרת הובלה של דלק עד הבית

אפליקציה חדשה בשם Filld, שפועלת בעמק הסיליקון, שולחת למעוניינים מכלית דלק עד למקום שבו הם נמצאים - במחיר הנמוך מזה של 3 תחנות הדלק הסמוכות

אפליקציית filld/ צילום מסך
אפליקציית filld/ צילום מסך

עמק הסיליקון הוא כבר מזמן עמק הזמינות. במקום מוניות, אובר וליפט מניעים אנשים ממקום למקום תמורת פרוטות; במקום לצאת למסעדה, דור דאש וקוויאר מביאים את מיטב האוכל של המסעדות לפתח הבית או המשרד בתוך דקות; אמזון מאפשרת להזמין כל דבר הביתה תוך 3 שעות; ובנייני המגורים של סן פרנסיסקו כבר מציעים לנהל את החיים באפליקציה - מפתיחת הדלת בבית, דרך ויסות הטמפרטורה מראש ועד לאיסוף חבילות. נדמה היה שהדבר האחרון שבשבילו היה צריך לנסוע הוא דלק למכונית - ועכשיו, גם זה משתנה.

אמנם "התוכנית המקורית" הייתה שכולנו ניסע במכוניות חשמליות עד 2016, אבל בזמן שטסלה עובדים על דגם זול יותר, היזמים כבר עמלים על פתרון ביניים. Filld (ממולא, אם תרצו בתרגום ישיר - אך מאוית באופן "שגוי ומגניב") היא אפליקציה המאפשרת הובלה של דלק עד הבית.

שלא במקרה, הממשק שלה מזכיר כמעט אחד לאחד את זה של אפליקציה פופולרית אחרת: אובר, אפליקציית ההסעות. הצבעים, העיצוב, הלוגו - הכול נראה מאוד מוכר, רק במקום מכונית שמגיעה לאסוף את הנוסע ליעד, מופיעה מכלית דלק מוכנה לפעולה.

הקונספט פשוט: מזינים לאפליקציה את הכתובת שבה אתם נמצאים (הבית, המשרד או כל מקום אחר), בוחרים חלון זמן נוח, והמכלית כבר בדרך. התשלום הוא באמצעות כרטיס אשראי, והיזמים מתחייבים שהמחיר יהיה נמוך יותר מהמחיר ב-3 תחנות הדלק הסמוכות ביותר למקום המילוי, כך שתוכלו לדעת שעשיתם את העסקה הטובה ביותר באזור. בחברה אפילו מציעים מסלול תגמול מיוחד שמאפשר לקבל הטבות וחלק מהכסף חזרה כדי להתחרות בחברות האשראי שמציעות נקודות נוסע מתמיד וכוכבים תמורת מילוי דלק בתחנות.

מי שכבר ניסו את השירות החדש, שבינתיים זמין בסן פרנסיסקו ובפאלו אלטו, מדווחים על שירות מהיר ואדיב. המפתחים מבטיחים התרחבות באופק, ומתחייבים כי בתוך פחות משנה ישרתו מדינות נוספות ברחבי ארצות-הברית.

למרות ההתלהבות הראשונה בקרב חובבי הטכנולוגיה כאן בעמק, לא כולם לגמרי משוכנעים: "בניגוד לאפליקציות האוכל שמגיעות עד הדלת כשאתה עצלן מדי לצאת החוצה לאכול - במקרה של דלק אתה בכל מקרה כבר נמצא בתוך האוטו - אז לא בטוח שהצורך כזה דחוף", אומר בכנות יאיר, שגר עם אשתו בפאלו אלטו. "אבל משמח לראות שיזמים דוחפים את הרעיון של זמינות וניידות קדימה - 'אובר לדלק' זה יופי של כיוון. מעניין לראות לאן זה יתפתח - אולי אובר לבייביסיטר?".