שנלר יחליף את גרסטל בראש נציבות הביקורת על הפרקליטות

ועדת האיתור לנציב הביקורת על הפרקליטות החליטה להמליץ לשרת המשפטים למנות לתפקיד את שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א ישעיהו שנלר

השופט ישעיהו שנלר. "פנייה לעורך דין לא תהווה בגדר 'מקלט'" / צילום: דוברות בתי המשפט
השופט ישעיהו שנלר. "פנייה לעורך דין לא תהווה בגדר 'מקלט'" / צילום: דוברות בתי המשפט

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ישעיהו שנלר, צפוי להיבחר לתפקיד נציב הביקורת על הפרקליטות. ועדת האיתור למשרת נציב הביקורת על הפרקליטות (מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות) החליטה הערב (ג') להמליץ לשרת המשפטים, איילת שקד, למנות לתפקיד את ישעיהו שנלר.

שנלר גבר בהתמודדות על נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב לשעבר, דבורה ברלינר, ועל סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה.

שנלר יחליף בתפקיד את הנציבה הקודמת והראשונה, השופטת הילה גרסטל, שהתפטרה מהתפקיד לפני כ-3 חודשים על רקע חילוקי דעות עם ועד הפרקליטים וכן עתירה לבג"ץ שהגישו פרקליטים נגד פרסום דוח הנציבות על יחסי הפרקליטות והמכון הפתולוגי.

בשנת 2013 מונה ישעיהו שנלר לכהונת סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב. בבית המשפט המחוזי שימש השופט שנלר כחבר ההרכב הדן בתיקי פשע חמור, כאב בית הדין בהרכב ערעורים אזרחיים, כאחראי על מחלקת הערעורים האזרחיים וכאחראי על המחלקה האזרחית. 

המינוי של שנלר לתפקיד נציב הביקורת טעון את אישור הממשלה וקצוב לתקופה של 6 שנים, ללא אפשרות הארכה.

שרת המשפטים, איילת שקד, מסרה היום: "אני מברכת את הנציב החדש, השופט ישעיהו שנלר, שיעמוד בראש מערך הביקורת על התביעה ועל מייצגי המדינה בערכאות. אתגר לא פשוט מונח לפתחו -  מתן ביקורת ללא מורא, תוך כדי יחס של כבוד הדדי והבנה של העבודה הקשה המונחת על כתפי הפרקליטות ויתר מייצגי המדינה בערכאות, שעושה עבודה חשובה מאוד במדינת ישראל.

"השופט שנלר נכנס ל'נעליה הגדולות' של השופטת הילה גרסטל, אשר הקימה את גוף הביקורת יש מאין. אני בטוחה שהשופט שנלר יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר".