האוצר מרחיב אפשרות האשראי של המוסדיים לפרויקטי מגורים

זאת, יממה לאחר שבנק ישראל הודיע כי הוא יאפשר הרחבת היצע האשראי לענף הבינוי ■ "כך יהיה ניתן לקדם פרויקטים שנתקעו כתוצאה ממחנק האשראי בענף", אמר כחלון

כחלון / צילום: יונתן בלום
כחלון / צילום: יונתן בלום

באוצר מנסים להקל על מחנק האשראי בענף הנדל"ן. יממה לאחר שפרסם הפיקוח על הבנקים טיוטת חוזר ולפיה ישונה אופן המדידה של מגבלת הבנקים, שיאפשר, בין היתר, את הרחבת היצע האשראי לענף הבינוי, מרחיב היום האוצר את אפשרויות ההשקעה של גופים מוסדיים לצורך העמדת אשראי לפרויקטים למגורים.

טיוטת חוזר שהפיץ היום אגף שוק ההון באוצר תאפשר לגופים מוסדיים להישען על מודל דירוג של הבנקים, במימון משותף, לצורך העמדת אשראי לפרויקטים למגורים, בסכום שאינו עולה על 50 מיליון שקל לפרויקט, המאפשרים בניה של פרויקטים בעלות של כ-500 מיליון שקל.

בכך, למעשה, מגדיל אגף שוק ההון את יכולות הגופים המוסדיים להעניק הלוואות, תוך הקפדה על ניהול סיכונים של תיק ההשקעות. "בהמשך ישיר להחלטת בנק ישראל מאתמול, ההוראות החדשות צפויות לסייע בהגדלת ההיצע בשוק הדיור ולאפשר אפיקי השקעה נוספים לגופים המוסדיים, ובכך יהיה ניתן לקדם פרויקטים שנתקעו כתוצאה ממחנק האשראי בענף", אמר שר האוצר, כחלון

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הסרת החסמים תביא לגיוון בתיק ההשקעות של הגופים המוסדיים, ותאפשר השאת תשואה המתאימה לאופי הסיכונים הכרוכים במתן אשראי".