מפחיד: כך נראה הצד האפל של המשחק שכבש את העולם

במשחק המובייל שכובש את ליבם של מיליוני ילדים וצעירים ברחבי העולם ניתן בקלות להניח מלכודת בדמות פוקימון שתופיע גם במסך של ילדיכם ותקרוץ לו להגיע לנקודה מסוימת

פוקימון גו, משחק מציאות רבודה, סכנה, פדופיליה / צילום: וידאו
פוקימון גו, משחק מציאות רבודה, סכנה, פדופיליה / צילום: וידאו

אחרי ששימש לביצוע שוד, גרם למשתמשים ליפול מצוק וכילה את זמנם של מיליוני מכורים ברחבי העולם, משחק המציאות הרבודה פוקימון גו הוכיח שהוא יכול לשמש גם את האנשים השפלים ביותר שיש.

חלק מהמשחק הפופולרי הזה כולל את היכולת של זרים ליצור קשר עם משתמשים אחרים באמצעות תקשורת ישירה ברחוב, בעת מרדף אחר פוקימונים, דרך הגעה לפוקיסטופים - תחנות ייעודיות ששם ממתינים להם פוקימונים ועד אפילו "הנחת לורים" - פיתיונות שנועדו ללכוד פוקימונים. במילים אחרות, משתמש יכול להניח מלכודת עבור פוקימון שתופיע גם במסך של ילדיכם ותקרוץ לו להגיע לנקודה.

הנה דוגמא למקרה שעלה לרשת לפני מספר ימים ועורר סערה. הסרטון הזה צבר קרוב למיליון צפיות, וגם אם הוא אינו אמיתי - הרי שהסכנה שהוא מייצג היא ריאליסטית לחלוטין.

בסרטון ויראלי אחר, הפעם של אושיית הרשת ג'וי סאלאדס, נראית חבורת צעירים שמגלה, באמצע לילה גשום, כי מישהו הניח בקצה השכונה - "לור", מלכודת לפוקימונים שאמורה למשוך משתמשים לנקודה ספציפית. כאשר החבורה מגיעה לנקודה היא מגלה שם אדם מבוגר כבן 50 שיושב ברכב וממתין בצדי הכביש.

הסרטונים האלה אומנם מבוימים, אבל מסתבר שבארה"ב ובאנגליה נרשמו כבר מספר מקרים שבהם נעצרו פדופילים שניצלו את הפלטפורמה הזו כדי לתקשר עם קטינים השקועים במשחק. באנגליה המצב הגיע אפילו לידי כך שה-NSPCC, העמותה הלאומית להגנה על ילדים, שחררה הודעה רשמית שבה היא הזהירה הורים מפני פדופילים וסכנות אחרות האורבות לילדים המשחקים במשחק הפופולרי.

אז אם הילדים שלכם משחקים בפוקימון גו, אולי כדאי שתזהירו אותם מהסכנות ותדאגו שהם לא ישחקו לבדם ברחוב ושלא יעזו לדבר עם זרים שפונים אליהם במסגרת המשחק.