בג"ץ האריך את צו הביניים נגד חוק שכר הבכירים

הרכב השופטים שידון בעתירה זו צפוי להתרחב, והאוצר והכנסת נדרשו להעביר התייחסותם למספר סוגיות

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

דיון ראשון בנושא העתירה נגד חוק שכר הבכירים שהגישו איגוד הבנקים ואיגוד חברות הביטוח נערך היום (ד'). הערב הודיע בג"ץ בעקבות הדיון כי הוא מאריך את צו הביניים שניתן בנושא החוק.

כמו כן ניתן צו ביניים המורה לכנסת ולשר האוצר להשיב לבג"ץ מדוע לא נאמר במפורש במסגרת החוק כי הוא לא יחול על הזכויות הפנסיוניות של עובדי המערכת הפיננסית, כן מדוע אין לבטל את מגבלת השכר בחוק האוסרת מתן שכר הגבוה פי 35 מבעל השכר הנמוך בחברה. מדובר בשני הסעיפים נגדם הוגשה העתירה לבג"ץ. על האוצר והכנסת להשיב עד 29 באוגוסט. 

כמו כן הוחלט כי הרכב השופטים בבג"ץ שידון בעתירה זו יורחב, ונשיאת ביהמ"ש העליון תקבע את ההרכב. גורמים במערכת הבנקאית היו מרוצים מהחלטה זו, שכן לדבריהם על מנת לדון בביטול סעיף לחוק, מעדיפים בבית המשפט, שהרכב רחב יקבל החלטה שכזו, ולכן עצם העובדה שבג"ץ מבקש להרחיב את הרכב השופטים אומרת שהוא אינו פוסל על הסף את עתירתם.

לפני קרוב לחודשיים הגיש איגוד הבנקים עתירה לבג"ץ כנגד חוק שכר הבכירים וזמן קצר לאחר מכן גם חברות הביטוח הגישו עתירה. איגוד הבנקים אינו מתנגד לחוק כולו, אלא עותר כנגד שני נושאים מרכזיים - הראשון להבהיר כי החוק המגביל שכר של עד 2.5 מיליון שקל לא יחול על זכויות העבר של העובדים. הנושא השני הוא דרישה לבטל את הסעיף בחוק המגביל את פערי השכר בחברות הפיננסיות לעד פי 35 ממקבל השכר הגבוה לנמוך.