פורטפוליו | נתי אברהמי

אני: אוהב אתגרים, לא אוהב שינויים. נאמן, חרוץ, אומר את הכול בפנים.

משפחה: ההורים של אימא עלו מפולין לפני המלחמה והתיישבו בבני ברק בימים שעוד הייתה חילונית. אבא, שנולד ברומניה, התייתם מהוריו במהלך המלחמה. הוא גדל אצל סבתו ודודיו באזור כפרי ועם קום המדינה, כשמלאו לו 14, עלה איתם לישראל. הוא לא למד בתיכון כיוון שנאלץ לעזור בפרנסת המשפחה. אחרי הצבא עשה מסלול אקסטרני ותואר בראיית חשבון. אימא עבדה בבנק בגבעתיים לפני הגיוס ואבא גר בבניין של הבנק, וכך הם נפגשו. לא מזמן הם חגגו 50 שנות נישואין. הוא עבד כרואה חשבון והיא כמנהלת חשבונות.

ילדות: רמת גן, עם אימא שצועקת בערב מהחלון לבוא הביתה. כשהייתי בן עשר, אבא ניסה לפתוח עסקים בלוס אנג'לס, אז נסענו איתו. לא ידעתי מילה באנגלית, אבל הייתה לנו טלוויזיה צבעונית עם המון ערוצים וטיילנו המון. אחרי שנה חזרנו לרמת גן.

פוליטיקה: היה שלב שרציתי להשתלב בה, אבל כשבאתי לסניף של אחת המפלגות הגדולות, וראיתי את הריבים והפוליטיקה הפנימית, הבנתי שזה לא בשבילי. אני מחובר לאקטואליה, שומע כמעט כל מהדורת חדשות ברדיו, גם אם היא מוקלטת ובאיחור, ואני מאלה שחושבים שאנחנו נמצאים בתקופה מאוד בעייתית ושחייבים לעשות מעשה.

שירות צבאי: הייתי קצין בממר"ם במשך שמונה שנים. התחלתי בקורס תכנות, עברתי כמה תפקידים, וכשהחלטתי לעזוב, אבא לא הבין למה לא נשארתי עד הפנסיה.

קבוצת יעל תוכנה: הגעתי לשם אחרי השחרור, בעקבות מפקד שלי לשעבר שעבד שם. במקביל לעבודה שלי שם סיימתי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים בהצטיינות. התחלתי כמנהל פרויקט ובשלב מסוים מוניתי לנהל פרויקט מחשוב של רפואה קהילתית. אחר כך הייתי האינטגרטור המקומי של חברת SEMA הבריטית, שהקימה את המערכת הראשונה של סלקום. אחר כך מוניתי למנהל החטיבה העסקית ומיקור חוץ, ומשם הפכתי למשנה מנכ"ל, ובגיל 33 מוניתי למנכ"ל.

גליה: אשתי, עורכת דין בבנק לאומי. היא גדלה במרכז הארץ והכרנו דרך חבר כשמלאו לי 30 והיא הייתה בתחילת ההתמחות שלה. יש לנו שלוש בנות, שאני כרוך אחריהן ודואג להן בלי הפסק, ואנחנו גרים בהרצליה.

טלדור: במהלך השנים קיבלתי הצעות רבות ודחיתי את כולן. אבל אחרי יותר מ-22 שנים בחברת יעל, מהן 16 כמנכ"ל, הרגשתי שאני רוצה משהו אחר. לפני כשנה עברתי לטלדור. מדובר במתחרה קשה ביעל והיו לי הרבה התלבטויות אם לעשות את המעבר, כי המשמעות הייתה לעזוב בית. המעבר לא היה פשוט, אבל מצאתי חברה נהדרת שנותנת מגון שירותי IT מקצה אל קצה. אנחנו מספקים פתרונות שכוללים מוצרי תוכנה, פיתוח, יישום ומיקור חוץ; מספקים תשתיות לעולם הטלפוניה, תקשורת, ענן, אבטחת המידע וסייבר; ומוכרים ציוד קצה - כספומטים, עמדות מידע.

משבר: קיבלתי את החברה לקראת סופו של משבר פנימי, שפרץ בגלל גילוי של אי התאמה בין המלאי המדווח למלאי בפועל - תקלה עם השלכות חמורות לאור העובדה שמדובר בחברה ציבורית. מנגנוני הבקרה שהקמנו לא יתנו לתקלה כזו לחזור שנית.

ברק דותן: יו"ר החברה ומבעלי השליטה ב-DBSI, ששולטת בטלדור. אנחנו ביחסים מצויינים. לא מזמן מכרו הבעלים 18% מהמניות שלנו לגופים מוסדיים.

שכר: יש שטענו שהשכר שלי גבוה. לדעתי השכר הגון.

תחרות: וואן ומטריקס, HP ו-IBM וחברות שמתחרות בכל תחום ספציפי.

פנאי: קורא המון, מנוי-על בספריית רמת גן עוד מנעוריי וחובב מוזיקה עברית. הולך למכון כושר וצופה בספורט. בארץ אני אוהב את הכוח רמת גן בכדורגל, שלצערי מתדרדרים בשנתיים האחרונות, ועדיין נזכר בעצב גדול איך הפסידו בגמר הגביע ב-73'.

תפיסת עתיד: רק התחלתי בטלדור ואני מקווה שאצליח לפתח את החברה ולא פחות חשוב: לראות את הבנות שלי מתקדמות ומצליחות.