פלסאון רוכשת חברה ברזילאית בתחום הלולים תמורת 19 מ' ש'

מניית פלסאון, יצרנית מוצרי הצנרת והמוצרים לבעלי חיים, השלימה בעקבות ההודעה זינוק דו-יומי של יותר מ-8%, ושווייה חצה את רף ה-1 מיליארד שקל

חברת פלסאון פועלת להרחבת פעילותה בברזיל בתחום הלולים, בהתאם לתוכניותיה, ועל רקע הפוטנציאל שהיא מזהה בשוק זה, חרף המצב המאתגר שבו נמצאת הכלכלה הברזילאית.

החברה, העוסקת בייצור מוצרי פלסטיק ונמצאת בשליטת קיבוץ מעגן מיכאל, עדכנה ביום שלישי בערב על קבלת אישור דירקטוריון החברה להתקשרות במזכר הבנות לרכישת 70% מחברה ברזילאית (ATI) העוסקת בייצור תאים לגידול עופות ומכונות למיון ביצים, תמורת 19 מיליון שקל (כ-16.5 מיליון ריאל ברזילאי). בפלסאון הוסיפו כי השלמת העסקה "כפופה לתנאים מתלים ולחתימה על הסכם מפורט עם ATI", והעריכו כי השלמת העסקה צפויה עד לסוף השנה.

מניית פלסאון  הגיבה אתמול להודעה בקפיצה של קרוב ל-7%, והיום המשיכה במגמה החיובית (כ-2%), השלימה זינוק דו-יומי של יותר מ-8% וחצתה רף שווי חברה של 1 מיליארד שקל.

כיום מחזיקה פלסאון במפעל בברזיל, העובד לצד שני מפעליה בארץ - בקיבוצים מעגן מיכאל וכברי. בדוחות 2015, שפרסמה פלסאון בחודש מארס האחרון, היא ציינה כי "ההערכות בברזיל מדברות על צפי לגידול נוסף בייצור בשר עוף, שייועד בעיקרו לשוקי היצוא (מברזיל). צפי זה עשוי לתת תנופה להמשך בניית לולים חדשים, ולייצר ביקוש לציוד שהחברה הבת בברזיל מייצרת ומוכרת לשוק".

"מנגד", הוסיפו באותה הזדמנות בחברה, כי "בשל המצב הכלכלי בברזיל (מיתון עמוק) מסתמן קושי במימון פרויקטים חדשים על-ידי הבנקים בברזיל, דבר העלול להקשות על המשך הגידול בפעילות בברזיל".

עוד ציינו אז בפלסאון, כי "החברה הבת בברזיל הנה ספק מוביל באספקת תשומות לענף הלול בברזיל", וכי בכוונתה להתחיל במהלך השנה "בהקמת מפעל לייצור מבנים לבעלי חיים בברזיל, כחלק מהשלמת סל המוצרים ללקוחות".

שחיקה ברווח

פלסאון עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק אביזרי חיבור לצנרת (מחברים, ברזים ואביזרי עזר) המיועדים להובלת נוזלים, גזים וקווי תקשורת, ומוצרים לבעלי חיים, הכוללים מערכות לאספקת מים טריים, מערכות האבסה, ציוד לניהול אקלים ועוד. במסגרת פעילות זו, החברה מציעה מוצרים לענף הלול. נוסף על כך, לחברה גם מוצרים משלימים לחדר האמבט והמטבח, ועוד.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה פלסאון עם שחיקה של 3% בהכנסותיה, שהגיעו ל-212 מיליון שקל, לצד שחיקה של קרוב ל-15% ברווחיה, שהסתכמו ב-15 מיליון שקל.

בסיכום שנת 2015 הכנסות פלסאון צמחו בקרוב ל-5% והגיעו ל-1.05 מיליארד שקל, אולם שחיקה ברווחיות ועלייה בהוצאות המימון הובילו לצניחה של 36% ברווחיה לשנה זו, שעמדו על 52 מיליון שקל.

על רקע מגמת השחיקה בפעילותה, בתחילת החודש הורידה מידרוג את דירוג החוב של פלסאון מ-Aa1 ל-Aa2, וציינה כי "הורדת הדירוג נובעת מהערכתנו להיחלשות בפרופיל הפיננסי והעסקי של החברה". עוד ציינו במידרוג, כי "החברה מציגה מגמת שחיקה איטית בתוצאות הפעילות על פני השנים האחרונות במגזר הליבה בפעילות המחברים". אופק הדירוג נותר יציב.