ענבל אור לנושים: "אל תפנו למפרק, בואו קחו ממני את הכסף"

בריאיון ששודר ב"אולפן שישי" יזמת הנדל"ן פנתה לנושים וביקשה מהם - אל תפנו לביהמ"ש ■ "החובות שלי מסתכמים בין 50 ל-60 מיליון שקל. יש לי הרבה מאוד נכסים שעולים כמה וכמה על החובות"

ענבל אור / צילום: תמר מצפי
ענבל אור / צילום: תמר מצפי

"אני ענבל אור, זימנתי ביוזמתי פגישת נושים ביום ראשון בשעה 19:00 בערב בבית ציוני אמריקה, שבה אני קוראת לכל הנושים לבוא ולהגיע להסדר", כך אמרה יזמת הנדל"ן ענבל אור בראיון ששודר הערב (ו') ב"אולפן שישי" בערוץ 2. אור הבטיחה כי היא "תכניס את היד לכיס" ותספק גם את נכסיה הפרטיים במטרה להשיב לנושים את כספם. 

בעוד שהמפרק של קבוצת אור סיטי, עו"ד איתן ארז, טוען כי החובות של הקבוצה מסתכמים ביותר מ-230 מיליון שקל, אור אמרה בראיון כי הסכומים נמוכים בהרבה: "החובות מסתכמים בין 50 ל-60 מיליון שקל. יש לי הרבה מאוד נכסים שעולים כמה וכמה על החובות", לדבריה.  

"יש 3 אפשרויות. האפשרות הגרועה ביותר היא פירוק", לדברי יזמת הנדל"ן. "באפשרות הזו הנושים יראו מעט מאוד את כספם ואחרי הרבה מאוד שנים. האפשרות השנייה היא אפשרות של הבראת החברה והאפשרות השלישית, ולשם אני שואפת להגיע, היא הסדר עם הנושים. אני אומרת, זו הדרך היחידה של הנושים לקבל את הכסף".

 

אור התייחסה בנוסף לטלטלה שעברה עליה בחודשים האחרונים: "ביום בהיר אחד, חקירה, הבנק עוצר את כל האשראי; אני רוצה להגיד לך, אני חזקה, אני אשת עסקים". 

בתשובה לשאלה האם היא בכלל יכולה למשוך כסף מהכספומט, אור סירבה להתייחס אך ציינה כי היא "במצב שבו היא "שולטת בעניינים". "בפן האישי, בכל הנושא של הילדים והמשפחה, אז יותר קשה לי אבל אני חזקה. יש לי הרבה מאוד כסף ואני אנצח", היא מצהירה. 

במהלך הראיון אור אף השוותה את עצמה לטייקון הנדל"ן האמריקאי והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ: "המאבק שלי עדיין לא הסתיים. הנה, טראמפ הולך להיות נשיא ארה"ב, אדם שפשט את הרגל מספר פעמים". בסיום הראיון אור שוב פונה לנושים: "רק הנושים שיגיעו לפגישה ביום ראשון ייראו את כספם".

במסגרת פגישת הנושים שתכנס אור ביום ראשון, בה יהיו נוכחים בין היתר עורך דינה אוריאל זעירא, יוצג הסדר לנושי החברות, כולל תרומת בעלים של ענבל אור, וזאת כביכול כחלופה להליכי הפירוק של החברות מקבוצת אור סיטי נדל"ן. עם זאת, נציין כי לא ברור מה יהיה, אם בכלל, תוקפו המשפטי של הסדר כזה.