מירי רגב: "מה שווה תאגיד השידור אם אנו לא שולטים בו?"

(עדכון) - שידורי התאגיד ייפתחו לא יאוחר מה-30 באפריל 2017 - ולא מוקדם מינואר 2017 ■ גורמים בתאגיד: "ניסיון לסיכול ממוקד של המנכ"ל קובלנץ"

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי זכה לפני זמן קצר לאישור הממשלה לאחר דיון סוער. על פי ההצעה שידורי התאגיד ייפתחו לא יאוחר מה-30 באפריל 2017, כשהתאגיד יוכל לעלות לשידור החל מינואר 2017. השרים גילה גמליאל, גלעד ארדן, איילת שקד ונפתלי בנט נמנעו.

למרות אישור החוק, נראה שהניסיונות להקשות על יציאתו של התאגיד לדרך נמשכים. יו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע היום (א') כי יגיש הצעת חוק שלפיה הקמת התאגיד החדש תבוטל, ורשות השידור תמשיך לפעול.

במקביל פנתה היום שרת התרבות והספורט, מירי רגב, במכתב ליו"ר התאגיד, גיל עומר, בו היא קבלה על מה שהיא מכנה "מחטף" של המנכ"ל הנוכחי והזמני, אלדד קובלנץ, שמנסה לטענתה להפוך את מינויו הזמני למינוי קבע.

מהתאגיד נמסר באופן רשמי כי "המכתב של השרה רגב מלא באי דיוקים עובדתיים. עניין המנכ"ל הקבוע אינו עומד על הפרק". שלא ליחוס התריעו גורמים בתאגיד כי היוזמות של השרה רגב ושל ח"כ ביטן הם "ניסיון לסיכול ממוקד של המנכ"ל קובלנץ".

השרה מירי רגב אמרה במהלך הדיון הסוער בממשלה: "זו טעות חמורה להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית - אין אחריות בלי סמכות. לא יתכן שלשר התקשורת אין שליטה במינויים ובהתנהלות של התאגיד הציבורי שממומן מכספי הציבור. מקימים כאן עוד סניף של הברנז'ה, שלא פועל על פי עקרונות מנחים המחוייבים בשידור ציבורי כמו ייצוג הולם ורב תרבותיות שיבטיחו ביטוי של מגוון הקולות בחברה הישראלית".

 

"אין ליכודניקים, אין פריפריה, אין מזרחיים" 

כתב ערוץ 2, עמית סגל, חשף היום (א') קטעים מהדיון הסוער בישיבת הממשלה בעניין תאגיד השידור הציבורי. לפי סגל, שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שאלה בדיון: "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו? השר צריך לשלוט, מה נעמיד כסף ואז הם ישדרו מה שהם רוצים?"

אופיר אקוניס, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, הצטרף למתקפה על התאגיד ואמר: "אין שם ליכודניקים, אין שם פריפריה, אין שם מזרחיים". על כך ענה לו השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "רק לחמור מראים חצי עבודה".  

שר הפנים אריה דרעי אמר בדיון: "בכלי התקשורת החרדיים יש עשרות עיתונאים חכמים, מוכשרים, כוכבים של ממש, אבל לאף אחד מהם לא נמצא מקום בתאגיד השידור הציבורי, בערוץ 2 או בערוץ 10. גם העיתונאים לענייני חרדים ולענייני דתות הם כולם עיתונאים עם כיפות סרוגות ורובם עוינים את הציבור החרדי ובעיקר את ש"ס. הציבור שאני מייצג לא נמצא בכלל בתקשורת הכללית, מודר משם לחלוטין".