רגב קיבלה "ממתק" מנתניהו - תקציב לשכת הפרסום הממשלתי

התקציב, בהיקף של כ-300 מיליון שקל בשנה, נוהל עד כה על ידי ראש הממשלה ■  המהלך עצמו היווה הפתעה עבור חברי הממשלה, משום שעד כה הוא לא עלה על הפרק

עם או בלי קשר להתבטאויותיה החריפות היום (א') של השרה מירי רגב נגד התאגיד במתכונתו הנוכחית, היא קיבלה הבוקר בישיבת הממשלה "ממתק" מידיו של ראש הממשלה נתניהו. מדובר בתקציב לשכת הפרסום הממשלתי (לפ"מ), בהיקף של כ-300 מיליון שקל בשנה, שנוהל עד כה על ידי ראש הממשלה, וכעת יעבור לאחריותה של שרת התרבות והספורט.

המהלך עצמו היווה הפתעה גם עבור חברי הממשלה, משום שעד כה הוא לא עלה על הפרק. היחידה שהתנגדה לו הייתה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שביקשה לדעת מדוע לא נערך דיון מוקדם בנושא הזה, ומדוע הוא מועלה להצבעה ללא הכנה. גורמים נוספים ציינו היום כי על פניו, אין קשר בין התקציב של לפ"מ לבין התחומים שעליהם אחראית השרה רגב.

לשכת הפרסום הממשלתי היא הגוף האחראי על כל תקציבי הפרסום מטעם משרדי הממשלה. לאחרונה עזב מנכ"ל הארגון, גדי מרגלית, את תפקידו ועד כה לא מונה לו מחליף.

מוקדם יותר היום, נזכיר, אמרה השרה רגב במהלך דיון הסוער בממשלה על התיקון לחוק תאגיד השידור: "זו טעות חמורה להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית - אין אחריות בלי סמכות. לא ייתכן שלשר התקשורת אין שליטה במינויים ובהתנהלות של התאגיד הציבורי שממומן מכספי הציבור. מקימים כאן עוד סניף של הברנז'ה, שלא פועל על פי עקרונות מנחים המחוייבים בשידור ציבורי כמו ייצוג הולם ורב תרבותיות שיבטיחו ביטוי של מגוון הקולות בחברה הישראלית".