ביוויס ובאטהד חוזרים: MTV תשדר סדרות משנות ה-90'

ויאקום דולה חומרים מהארכיונים כדי להתמודד עם הירידה בצפייה ■ MTV גם תקים לתחייה את "Cribs" בפורמט מקוצר בסנאפצ'ט ותשדר פרקים מ"Total Request Live"

ביוויס ובאטהד / צילום מסך
ביוויס ובאטהד / צילום מסך

ויאקום מקדישה זמן רב להבלטת הישגי העבר שלה בעודה מנסה לעצב את עתידה. במהלך האחרון בשורת מאמצי הנוסטלגיה של קבוצת המדיה, משנה ויאקום את VH1 Classic מערוץ של הופעות וקליפים ישנים, לביתם של להיטי MTV חביבים, כמו "ביוויס ובאטהד" ו"דריה".

VH1 Classic הופך ל-MTV Classic היום, יום השנה ה-35 להשקת MTV. הערוץ המחודש יתמקד בלהיטים משנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. כמו כן, הוא ישדר סדרות מוזיקה כמו "Total Request Live", סדרת רטרוספקטיבה בשם "The TRL Decade" ופרקים בלתי נשכחים מ-MTV Unplugged.

ויאקום, שמתקשה להתמודד עם הירידה בשיעורי הצפייה, דולה חומרים מהארכיונים שלה וחוזרת לשורשים במטרה לעורר התלהבות גם ברשתות אחרות. שוק הכבלים בכללותו מתמודד עם שחיקה בשיעורי הצפייה, אולם ויאקום פגיעה במיוחד מכיוון שרשתות כמו ניקלודיאון ו-MTV מושכות קהלים צעירים, שנוטים יותר מקבוצות גיל אחרות לצפות בתכנים בפלטפורמות לא-מסורתיות, שאין לגביהן נתוני צפייה מלאים. ברבעון השני היה מספר צופי MTV בשעת השיא 461 אלף - ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

MTV עצמה מתמקדת בשורשיה בעולם המוזיקה, ואף הציגה כמה תוכניות ממוקדות-מוזיקה למפרסמים בעת הרכישה מראש של זמן פרסום באביב האחרון. התוכניות כוללות את "Wonderland", תוכנית המוזיקה החיה השבועית הראשונה של הרשת בתקופה של כמעט 20 שנה. כמו כן יוצאת MTV לסנאפצ'ט כדי להחיות את "Cribs" בפורמט מקוצר, סדרה שבמסגרתה עורכים מפורסמים סיור בבתיהם, כפי שעשו בעבר מריה קארי, ריצ'רד ברנסון ורדמן עבור צופי MTV בכבלים. כמו כן החייתה החברה את MTV News.

הרשת-האחות ניקלודיאון החלה בסתיו שעבר לשדר בשעות הלילה קבוצת להיטים משנות השמונים והתשעים, כולל "ראגרטס", "Double Dare" ו"Hey Dude". גם סרטי הטלוויזיה "היי ארנולד!" ו"Legends of the Hidden Temple" ישודרו.

לא ברור איזו השפעה, אם בכלל, תהיה למיתוג המחודש. ל-VH1 Classic יש קהל צופים זעיר, ו-32 אלף אנשים צפו בערוץ בשעות השיא ברבעון השני.