נחשף כלי תחבורה חדש שמספק פתרון מושלם לפקקים

הכירו כלי תחבורה חדש להסעת המונים שהושק השבוע בסין ומספק פתרון חדשני לבעיית הפקקים בעיר: פועל כמנהרה ניידת שנוסעת מעל התנועה, וצפוי להסיע עד 1400 נוסעים בבת אחת

חשמלית רחבה סין TBS תחבורה עירונית טכנולוגיה / צילום: וידאו
חשמלית רחבה סין TBS תחבורה עירונית טכנולוגיה / צילום: וידאו

טיפול יעיל בפקקי תנועה בערים גדולות הוא אחד אתגר לא פשוט. גם מי שמוותר על נסיעה במכונית ומעדיף תחבורה ציבורית נתקע לא פעם בפקקי תנועה ארוכים.

חברה סינית בשם TBS מצאה פתרון מושלם לבעיה בדמות חשמלית רחבה, ארוכה וחלולה שנוסעת מעל כבישים קיימים ומאפשרת למכוניות לנסוע דרכה. כלי התחבורה הענקי הזה שנחשף במלואו השבוע בביג'ין, מכונה Straddling Bus, ובתרגום חופשי אוטובוס מפושק. הוא עובר מעל שני נתיבים, נוסע על גבי מסילה במהירות של עד 60 קמ"ש ויכול להכיל 300 נוסעים, כאשר בעתיד הוא צפוי להסיע עד 1400 נוסעים בבת אחת.

תחנות אוטובוס ייעודיות מעלות ומורידות נוסעים ותוך כדי מכוניות פרטיות ממשיכות לנסוע כרגיל מתחת לחשמלית. האוטובוס המפושק שפועל למעשה כמנהרה ניידת, לא מושפע מפקקי תנועה, ומכיל סנסורים ואותות שמזהירים נהגים ומונעים תאונות. נכון שהוא נראה קצת מוזר אבל חברות ממשלתיות בברזיל, צרפת, הודו ואינדונזיה כבר הביעו התעניינות בכלי התחבורה החדשני הזה.