זו הסיבה לזינוק של כ-14% ב-3 ימים של מניית אינטק פארמה

החברה, שפיתחה גלולה הנפתחת בקיבה לתצורת אקורדיון וכך מאפשרת שחרור מושהה של תרופות לתוך המעי, עומדת להיכנס לתחום הקנביס הרפואי

זאב וייס  / צלם: איל יצהר
זאב וייס / צלם: איל יצהר

התנודות במניית אינטק פארמה   בימים האחרונים, מקבלות היום הסבר חלקי עם פרסום הודעת החברה כי היא עומדת להיכנס לתחום הקנביס הרפואי. אינטק פארמה, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי של 65 מיליון דולר, פיתחה גלולה הנפתחת בקיבה לתצורת אקורדיון וכך מאפשרת שחרור מושהה של תרופות לתוך המעי. המוצר המוביל של החברה מיועד לטיפול בפרקינסון ונמצא בניסוי רב מרכזי, שנערך במעל 400 חולים.

תחום הקנביס הוא חדש לחברה, וניסוי שלב 1 שיבחן את בטיחות המוצר, צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2017. הגלולה תכלול את שני החומרים הפעילים העיקריים הנמצאים בקנביס: THC ו-CBD.

החברה אינה מגדירה בינתיים לאילו תחומים היא תייעד את המוצר שלה, אלא מפתחת אותו להתוויות מגוונות. גישה זו תואמת את המצב הקיים בשוק: כיום, בשל מיעוט המחקר בתחום הקנביס בשל מעמדו ההיסטורי הלא חוקי, חולים עם סימפטומים שונים ומגוונים משתמשים באותם מינונים ובאותן צורות מתן של החומר.

לדברי החברה, לשימוש בקנביס רפואי היום ישנם חסרונות כמו זמן פעילות קצר ושונות גדולה בתגובה בין חולים שונים ובאותו חולה בצורות מתן ובריכוזים שונים. הגלולה אמורה לכלול ריכוז חומר ידוע מראש המשתחרר לאורך זמן בפרוטוקול שחרור ברור וידוע מראש, בניגוד למצב הקיים.

תחום הקנביס הרפואי מתפתח בשנים האחרונות, ומשחקות בו גם חברות בורסאיות רבות, המציעות מגוון מוצרים נלווים לקנביס: מכשירים שונים, פורמולציות שונות של החומרים הפעילים הגנריים, מתקני מכירה, תוכנות להנדסה גנטית של הצמח ועוד. התחום מאופיין במסחר תנודתי ועניין ממשקיעי ריטייל, ולפעילות הזו שותפים גם משקיעים ישראלים ושותפות גם חברות ישראליות.

מניית אינטק עלתה שלשום 12% בעקבות שמועות על אירוע צפוי בחברה, ושמרה על העליות ביומיים האחרונים, במסחר ער. כעת עולה המניה 2.2% בתל אביב בעקבות ההודעה.