צרכנים זועמים על תלמה-יוניליוור על הזיהום בדגני הבוקר

קיתונות ביקורת בפייסבוק של החברה, לאחר שאתמול נודע כי דגני בוקר הנגועים בחיידק הסלמונלה שווקו לצרכנים ■ החברה ממליצה לצרכנים לא לצרוך דגני בוקר שנמצאים בבית ללא האריזה

גל תלונות בפייסבוק נגד חברת תלמה-יוניליוור לאחר ההודעה הדרמטית מאמש לפיה דגני בוקר הנגועים בחיידק הסלמונלה שווקו לצרכנים (מהן הסדרות הנגועות - ראו פירוט). אתמול, נזכיר, החברה שכרה את שירותי משרד יחסי הציבור של דבי תקשורת, כדי לסייע לה במשבר הנוכחי. במקביל, החברה ממליצה לצרכנים לא לצרוך דגני בוקר שנמצאים בבית ללא האריזה.

גולשים בפייסבוק מציפים החל מהלילה את דף הפייסבוק של תלמה בקיתונות של ביקורת, וכותבים כי החברה "רשלנית", "פשלונרית", "שקרנית", ועוד שלל כינויי גנאי. חלק מהגולשים כבר הצהירו בפייסבוק כי הם מתכוונים לתבוע את תלמה-יוניליוור בעקבות שורת המחדלים הקשורים לזיהום, ולא מן הנמנע שיוגשו גם תביעות ייצוגיות. במקביל, גולשים כתבו ברשת כי "הדרך היחידה ללמד לקח היא להעניש את תלמה ולא לקנות את המוצרים שלהם".

גולשים גם התרגזו מהצהרות מנכ"לית יוניליוור, ענת גבריאל, שאמרה לפני כשבוע, כי בחברה לא רצו לזרוע פאניקה בציבור ולכן לא הודיעו מראש על הזיהום שהתגלה ואך הכחישו כי קיימת בעיה במוצרים. "גועל נפש, מנכ"לית שאומרת שלא יצא כלום (נגוע בחיידק - ש.ג) מהמפעל !!! ש ק ר נ י ם !!!!!", כתב אחד הגולשים בפייסבוק. גולש אחר כתב: "עצוב מאוד שזו ההתנהלות של החברה! להחרים אותה!!".

חלק מהגולשים לא הסתפקו בפירוט סדרות דגני הבוקר הנגועות בחיידק וצילמו את המוצרים בביתם כדי לשאול האם הם מסוכנים. בשלב מסוים מנהלי העמוד של תלמה בפייסבוק ענו לשאלות הגולשים, אך בהמשך המענה נפסק. 

תשובה אחת של תלמה בפייסבוק אמרה כי "אנחנו מבינים את הכעס ומתנצלים על האמון שנפגע. מסרנו את מלוא המידע שברשותנו לאורך כל הדרך לפיו לא יצאו מוצרים לחנויות. מיד כשהתגלתה בפועל אריזה אצל צרכנית - הודענו על כך למשרד הבריאות ולציבור. הנושא בבדיקה מקיפה אצלנו". גולש הגיב למענה זה וכתב: "יצרתם חוסר אמון ועכשיו אתם תשלמו על זה".

בקשר לשאלות על מוצרים נוספים שאולי נגועים, ענו מנהלי העמוד: "לפני חודש התגלתה בעיה בקו יצור אחד מסויים. כל יתר המוצרים, מלבד מספרי הסדרות הספציפיות שפרסמנו, עברו את בקרת האיכות שלנו ונמצאו תקינים למאכל".