מנהל עמותה שלא רשמה הכנסה: "עושים מה שהאדמו"ר אומר"

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר ביקורות בעסקים ובמלכ"רים בת"א, בהן עלה כי כ-17% מהם לא רשמו הכנסות כדין ■ בעל עמותה שקיבלה תרומות של כ-2 מיליון שקל כלל לא פתח תיק ברשות

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצעי ביקורת בתל-אביב, שנוהלו על-ידי פקידי שומה תל-אביב 4 ו-5. במסגרת זו נערכו 250 ביקורות בעסקים ובמלכ"רים, בהן עלה כי כ-17% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בעמותה שבמשרדיה נמצא תיעוד לקבלת תרומות של כ-2 מיליון שקל, גילו המבקרים כי בעליה כלל לא מנהל ספרי חשבונות. בעל העמותה אמר: "נבדוק את העניין".

בעמותה המנהלת כולל וישיבה נמצא כי תשלום חודשי של 10,000 שקל, המועבר לה בגין שכר לימוד, לא נרשם בספרי החשבונות. מעבר לכך, נמצא כי הכנסות המתקבלות מהפעלת מקווה במקום גם אינן נרשמות. מנהל העמותה אמר בתגובה: "אנחנו עושים מה שהאדמו"ר אומר לנו".

במשרדי עמותה נוספת מצאו המבקרים כי תרומות בסך של כ-135,000 שקל שהתקבלו באשראי לא נרשמו. מנהל העמותה טען: "זה מה שהסביר לי רואה החשבון".

מהצלבה שביצעו מבקרי הרשות בין ספרי החשבונות ויומן הזמנות של בעל משאית להובלות עלה כי הוא לא רשם הכנסות של כ-50,000 שקל. בעל המשאית טען: "אני חדש בתחום, ויש לי לחץ, לכן לא רשמתי קבלות".

בעסק למכירת רהיטים מצאו המבקרים כי הכנסות בהיקף של 110,000 שקל, ששולמו במזומן, בצ'קים ובכרטיסי אשראי, לא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק הסביר: "אני רושם רק כאשר אני מספק את הסחורה".

בביקורת שערכו מבקרי הרשות במשרדו של סוכן ביטוח נמצא כי הוא לא רשם בספרים הכנסות של 65,000 שקל. סוכן הביטוח טען: "אני רושם אחת לכמה חודשים, והחודש לא רשמתי, כי הוא עדיין לא הסתיים".

בעסק למכירת נעליים נמצא כי מספר צ'קים שהתקבלו לא נרשמו. לגבי אחד הצ'קים הסביר בעל החנות: "זה בעבור ייעוץ לעורך דין שלי לגבי קניית שולחן טניס, לא חשבתי שזו הכנסה שאני צריך לדווח עליה".

בחנות דגים בשוק בה לא נרשמה קניית הביקורת, הסביר הבעלים כי "העובד יודע רק להחזיר עודף, לא לרשום בקופה".

קניית ביקורת בסך 124 שקל במסעדה נרשמה כעסקה של 24 שקל. הבעלים בתגובה: "התבלבלתי".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר
על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.