הבינלאומי מקשיח מדיניות האישורים לגמישות בשעות העבודה

ל"גלובס" נודע כי באחרונה סורבו כמה עשרות עובדים מהמטה, שביקשו הארכה על האישור שהיה להם לעבוד בשעות עבודה השונות מאלה שבהסכם העבודה

סמדר ברבר צדיק/ צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק/ צילום: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי מקשיח את תנאי העבודה לחלק מעובדי המטה. ל"גלובס" נודע כי באחרונה סורבו כמה עשרות עובדים מהמטה, שביקשו הארכה על האישור שהיה להם לעבוד בשעות עבודה השונות מאלה שבהסכם העבודה.

עד לאחרונה יכלו אותם עובדים להגיע מוקדם יותר משעת העבודה הרשמית שהיא 8 בבוקר, ובתמורה גם לצאת מוקדם יותר. מדובר בהקלה משמעותית בעיקר להורים הצריכים לאסוף את ילדיהם מהמסגרות, ובמיוחד לאור העובדה שבאזור בו יושב המטה בתל אביב נערכות עבודות הרכבת הקלה, היוצרות עומסי תנועה באזור, בעיקר בשעות הבוקר.

נעמת מתערבת

על רקע אי-הארכת האישורים, שלחה באחרונה יו"ר תנועת נעמת, גילה וולך, מכתב למנכ"לית הבנק, סמדר ברבר צדיק, ובו ביקשה ממנה לשנות את ההחלטה לגבי אותם עובדים. "עד לאחרונה הפעיל הבנק הבינלאומי מדיניות ידידותית להורים בכלל ואימהות בפרט, בה הותר להורה להגיע ולעזוב בשעות גמישות בטווח של עד שעה מתחילת ומסיום יום העבודה הרגיל בבנק. ואולם, יתכן וקיימת נסיגה ממגמה מבורכת זו ועמידה דווקנית על יום העבודה הפורמלי, גם במקרים בהם, כאמור, אין פגיעה בצרכי המערכת", כתבה וולך.

עוד כותבת וולך: "אנו פונות אליך בבקשה להבטיח שלא ייווצר מצב בו הבנק בראשותך, ישנה לרעה את מדיניותו להורים בכלל ואימהות בפרט. אנו סמוכות ובטוחות כי דווקא את, כאחת מאותן נשים פורצות דרך, אשר סדקו את תקרת הזכוכית, מבינה את החשיבות הרבה בגמישות בשעות עבודה, זאת על מנת לאפשר להורים בכלל ואימהות בפרט להשתלב ולהתקדם בעבודתן".

מהבנק הבינלאומי נמסר: "הנושא רלבנטי רק למיעוט מעובדי הבנק, כאשר לגבי מרביתם נדרשת נוכחות לפי שעות פעילות קהל הלקוחות. הבנק לא ביטל אף אישור לסטייה משעות העבודה. כל בקשה חדשה לסטייה כזו והארכה של אישור שהגיע לסוף מועדו נבחן ע"י ההנהלה ע"פ צרכי העבודה והנסיבות האישיות של העובד. נציין כי הבינלאומי הוא בנק תומך בחיי המשפחה ומגלה התחשבות בעובדים שבאה לידי ביטוי הן בשעות העבודה, בפעילות רווחה ענפה ועוד".