קבוצת עזריאלי צפויה לרשום רווח מהקרקע שרכשה מקופ"ח

הקרקע, שנרכשה מידי הכללית ב-2012, ושעליה מתוכנן "עזריאלי טאון", טרם הועברה לידי עזריאלי ■ על פי ההערכות, השערוך יניב לה רווח של כמה עשרות מיליוני שקלים

עזריאלי טאון / הדמיה: View Point
עזריאלי טאון / הדמיה: View Point

אחרי שברבעון הראשון של השנה נהנתה קבוצת עזריאלי מרווחי שערוך בהיקף של 150 מיליון שקל מהקרקע שעליה פעל בית "ידיעות אחרונות" בתל אביב, בהמשך השנה היא צפויה ליהנות מרווחי שערוך משמעותיים גם מהקרקע הסמוכה אליה, שנרכשה מקופת חולים כללית, ואשר עליה מתוכנן פרויקט "עזריאלי טאון".

על פי ההערכות, שערוך זה יניב לעזריאלי רווח בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים לפחות, וזאת בזכות עליית מחירי הקרקע בתל אביב, וכן עלייה ברמת הוודאות של הפרויקט והשוכרים הצפויים לאכלס אותו.

מדובר בשטח של כ-10 דונמים הממוקם בדרך מנחם בגין, ונרכש בסוף שנת 2012 מקופת חולים כללית, במסגרת מכרז שביצעה הקופה, תמורת כ-240 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). למרות שהסכם בין עזריאלי לבין קופת החולים נחתם כבר לפני קרוב ל-4 שנים, מסירת הקרקע לעזריאלי טרם התבצעה, וזאת בשל בקשת קופת החולים כבר מסוף 2014 להמשיך להחזיק במתחם המשמש אותה כמחסן תרופות ארצי. לפי העדכון האחרון של עזריאלי בנושא, מסירת הקרקע לחברה תוכננה עד סוף חודש אוגוסט, אולם לא מן הנמנע כי גם מועד זה יידחה.

עד סוף 2015 שילמה עזריאלי עבור הרכישה 108 מיליון שקל, בתוספת הפרשי הצמדה, על חשבון התמורה. במתחם קיימות זכויות בנייה בהיקף כולל של כ-75 אלף מ"ר, המאפשרות הקמת שני מגדלים, האחד למגורים והשני למשרדים, וכן שטחי מסחר.

בדוחותיה האחרונים של עזריאלי, שאותם פרסמה בחודש מאי, לרבעון הראשון של השנה, הוערך שווי הפרויקט ב-145 מיליון שקל, ועלות הקמתו הוערכה בכ-1-1.05 מיליארד שקל. עוד העריכו בעזריאלי, כי עבודות הבנייה במתחם יחלו ברבעון השלישי של 2016.