משרד הבריאות: חברת חקירות תבדוק את הכשלים ביוניליוור

משרד הבריאות ערך הבוקר ביקורת במפעל יוניליוור בערד וקבע כי הזיהום בדגני הבוקר הוא "רצף טעויות רשלני ולא אירוע עם כוונת זדון" ■ שלל זמנית את רישיון ה-GMP של החברה

פרשת הזיהום בדגני הבוקר של יוניליוור: משרד הבריאות הודיע הערב (א') כי חברת חקירות חיצונית תחקור את התנהלותה של חברת יוניליוור ואת הכשלים שלה, לאחר שנמצאו חיידקים בדגימות שנלקחו ממוצרי החברה לפני מספר ימים.

משרד הבריאות לא פסל את רישיון החברה של יוניליוור, אך הודיע עם זאת כי רישיון הנאות (GMP) שלה נפסל באופן זמני.

הודעה זאת של משרד הבריאות מגיעה לאחר שמשעות הבוקר היום קיימה משלחת של בכירים מהמשרד ביקורת במפעל החברה בערד, שנמשכה עד לפני שעה קלה. במשרד הבריאות מסרו עוד כי חברת יוניליוור התרשלה בטיפול בפרשה אך לא פעלה בזדון. עוד הוחלט כי מפעל תלמה יעבור לבדיקה יומיומית. 

■ יוניליוור מודיעה: גם דגני קוקומן יוצרו בקו אריזה מזוהם 

■ צרכנים זועמים על תלמה-יוניליוור בעקבות הזיהום בדגני הבוקר 

■ פרשנות: בכל מדינה מתוקנת מנכ"לית יוניליוור הייתה הולכת הביתה

"במסגרת הבדיקה היום נבדקו תהליכי הייצור, נהלי בקרת האיכות, נלקחו דגימות מקווי היצור השונים", נמסר ממשרד הבריאות. "צוות משרד הבריאות התרשם כי מדובר ברצף טעויות רשלני, ולא באירוע עם כוונת זדון מצד הנהלת החברה ומערך האיכות".

עוד נמסר כי "עד כה מקור הזיהום לא אותר. ייתכן שהוא נובע מתחלואת עובד או זיהום משני. הומלץ לבצע בדיקות מעבדה לעובדים, על-מנת לנסות להשלים את החקירה. משרד הבריאות ימשיך בניטור ומעקב, כולל אחר תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהמפעל ומדרכי השיווק וידווח באופן שוטף לציבור", כך לפי הודעת המשרד.

 

נזכיר כי ביום חמישי האחרון בשעות הערב, כשבוע לאחר ההודעה על הימצאות סלמונלה במפעל בערד, הודתה יוניליוור לראשונה כי מוצרים מזוהמים הגיעו אל החנויות. כבר בתחילת המשבר ובזמן שיוניליוור התעקשה שמוצרים לא הגיעו לחנויות, החברה ספגה ירידה של 30% במכירות הקורנפלקס.

הירידה במכירות הוחרפה מאוד בסוף השבוע והגיעה לשיעור של 50% בממוצע, כאשר מכירות "קורנפלקס של אלופים" של תלמה צנחו בשישי האחרון ב-60%, וזאת בהשוואה למכירות של יום שישי שבועיים קודם לכן, טרם המשבר.

מיוניליוור נמסר: "חברת יוניליוור פועלת בתיאום מלא עם משרד הבריאות ותיישם את כל המסקנות וההמלצות של המשרד. החברה ממשיכה בתהליך בדיקה יסודי של האירוע".

יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, מסר לאור ממצאי משרד הבריאות מהביקור במפעל יוניליוור: "ככל שהממצאים והכשלים שמוצא משרד הבריאות גדולים יותר, כך מתעצמת השאלה גם לגבי המחדל שלו עצמו - ובעיקר לאן הוא נעלם וכיצד המדיניות שתמך בה כל-כך פשוט העמידה את הציבור בסכנה גדולה כל-כך. גם משרד הבריאות נדרש לבדק-בית רציני מאוד בעקבות המחדל הזה".