רשת המניקור LAKA נקנתה ע"י אחד הספקים

LAKA, המונה 14 סניפים במרכזי קניות בארץ, נרכשה ע"י ישראל צברי, בעלי מפעל שרל קוסמטיקה, ששימש כספק הלק הבלעדי של הרשת ■ 6 סניפי הרשת בחו"ל אינם חלק מהעסקה

רשת LAKA, המציעה מניקור אקספרס בקניונים, נרכשה על-ידי איש העסקים ישראל צברי.

הרשת, שהוקמה ב-2008, מציעה טיפולי מניקור ברבע שעה ללא צורך בתיאום מראש, והיא מונה 14 סניפים במרכזי קניות ברחבי הארץ. הרשת כולל גם 6 סניפים בחו"ל, אך פעילות זו מנוהלת בנפרד, והיא אינה חלק מהעסקה.

צברי מחזיק בבעלות על מפעל לייצור מוצרי קוסמטיקה וטיפוח שרל, והוא שימש כספק הלק הבלעדי של רשת LAKA. נוסף על טיפולי המניקור, הרשת מציעה מוצרים משלימים לטיפוח הידיים והציפורניים המיוצרים באופן בלעדי עבורה במפעלי שרל.

ההערכות הן כי כל אחד מסניפי LAKA בישראל מגיע למחזור של 100-150 אלף שקל בחודש, כתלות בקניון שבו הוא ממוקם, כך שהרשת מגיעה למחזור שנתי של כ-21 מיליון שקל. צמצום העלויות כתוצאה מהעובדה שצברי הוא ספק חומרי הגלם עשויות להפוך אותה לרווחית יותר.

בתוכניות לעתיד הכיוון הוא התרחבות: הרשת מצויה במשא-ומתן עם כמה קניונים ועם זכיינים - בדגש על הקמת סניפים חדשים בעיקר באזור המרכז.

רעיון האינסטנט כובש את עולם הטיפוח ברחבי העולם: אם בעבר הוא שויך בעיקר לצעירות, כיום הוא חולש על כלל האוכלוסייה שמחפשת טיפוח מיידי, זמין ורצוי גם זול. על בסיס הרעיון הזה הוקמה הרשת.

מי שעמדה מאחורי הקמת הרשת היא הפרסומאית לשעבר שרון קונופני, שאליה חברו להקמה אייל ומירב שוויצר, לשעבר מבעלי שימורי פרי וירק. עם השנים חברו אליה משקיעים פרטיים.

מעבדת שרל קוסמטיקה הוקמה ב-1994 בפתח-תקווה. במפעל מיוצרים מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, בין היתר כאלה המבוססים על חומרי גלם מים המלח, אצות ופירות. החברה מייצרת בין היתר למותגים פרטיים, וכעת היא מתכננת להגביר את הייצור ולהרחיב את ערוצי המכירה, כולל לתחום האונליין תוך דגש על המותג LAKA. 

לדברי ישראל צברי, המשמש כעת גם מנכ"ל LAKA, "הרעיון של טיפוח 'על הדרך' תוך 15 דקות וללא צורך בקביעת תור מראש פותח בהתאמה לרצון של נשים לשמור על מראה מטופח מבלי להיות מוגבלות ללוח הזמנים של מכון טיפוח. מיקום סניפי הרשת בקניונים מאפשר ללקוחות לשלב סידורים בקניון גם עם הילדים או בני הזוג, בלי שיצטרכו להגיע באופן מיוחד למכון".