צפו בתיעוד: כך נראה היום איצטדיון בלומפילד בהריסות

היום החלו עבודות ההריסה של אצטדיון בלומפילד ביפו, לקראת שדרוגו והכפלת תכולתו מ-14 אלף מקומות ישיבה היום ל-29 אלף ■ צפו בתיעוד מהשטח ובכל הפרטים על הצפוי במסגרת פרויקט הבניה הענק

הריסת איצטדיון בלומפילד/ צילום: כפיר סיון
הריסת איצטדיון בלומפילד/ צילום: כפיר סיון

בתחילת השבוע החלו עבודות ההריסה של אצטדיון בלומפילד לקראת שדרוגו. ההריסה, שצפויה להימשך כחודש, תהיה בחלקו החיצוני של האצטדיון ולאחריה יחל בהדרגה תהליך שיקום המבנה הקיים ושדרוגו.

במסגרת השדרוג יגדל מספר מקומות הישיבה באצטדיון, העומד כיום על 14,000, לכ-29,000. התכנון החדש ישמר את המאפיינים הייחודיים של האצטדיון, הכוללים את היציעים הבנויים כ-BOWL שתורמים לאווירה המיוחדת, כמו גם את הקרבה לכר הדשא.

רוב היציעים הקיימים ישופצו ויישארו על כנם, כאשר ייבנו שטחים חדשים מתחת ליציעים וייבנו מבנים נוספים כחלק מהיציע המערבי והיציע המזרחי. השדרוג יעמיד את האצטדיון בסטנדרטים המעודכנים של אופ"א, שיאפשר קיום משחקים בינלאומיים הן של נבחרת ישראל והן במפעלים האירופאיים. לרווחת הצופים, יותקנו מספר רב של תאי שירותים, אמצעי הנגשה לנכים, מערכות הסעדה שונות ומועדוני מנויים ל-VIP.

התכנון כולל שיפור זוויות הראייה, זרימה טובה ובטיחותית של הקהל, עמדות צילום, אולפנים לשידורי טלוויזיה, מערכות תאורה, חדרי בקרה ואזורים ייעודיים לרכבי שידור. באזור השחקנים, המופרד הקהל, תוכננו ארבעה מתחמי מלתחות הכוללים, בין השאר, חדרי מאמנים, חדרי שופטים, בדיקות סמים, חדר רופאים ובקרים.

פרויקט שדרוג האצטדיון מנוהל על ידי הרשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל אביב והתכנון נעשה על ידי מנספלד קהת אדריכלים.