הוט עברה לרווח נקי ברבעון: "תוצאה של מהפכה בפרמטרים התפעוליים"

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין: "ביצענו בשנה האחרונה טיפול שורש בשני נושאים מרכזיים - שירות הלקוחות ונטישת לקוחות"

חברת התקשורת הוט מציגה דוחות רבעוניים משופרים, למרות המשך הקשיים בשוק הסלולר המקומי וירידה במספר המנויים בטלוויזיה בכבלים.

הוט, שבבעלות פטריק דרהי, פעילה במגזר הכבלים ובמגזר הסלולר. ברבעון השני של 2016 היא רשמה הכנסות של כ-1 מיליארד שקל, עלייה של 1.5%-1.6% ביחס לרבעון המקביל ולרבעון הקודם. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה דומה לרבעון המקביל, וגבוה ב-4.9% מהרבעון הקודם, ברמה של 430 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הוט עברה לרווח נקי רבעוני של 18 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 13 מיליון שקל ו-26 מיליון שקל ברבעון המקביל וברבעון הקודם, בהתאמה. מתחילת השנה הוט רשמה הפסד נקי של 8 מיליון שקל על הכנסות של כ-2 מיליארד שקל.

בהוט מייחסים את השיפור להשקעה המשמעותית שבוצעה בתחום השירות ללקוחות, שבו הוט לא הצטיינה (בלשון המעטה) בעבר. מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, מסרה היום (ג') עם פרסום הדוחות כי "מעבר הקבוצה לרווח וצמצום שיעור הנטישה בכ-80% הם תוצאה של המהפכה שהוט עוברת בכל הפרמטרים התפעוליים. ביצענו בשנה האחרונה טיפול שורש בשני נושאים מרכזיים: שירות הלקוחות ונטישת לקוחות, תוך שאנו ממשיכים להשקיע בתוכן טכנולוגיה ובתשתיות לטובת לקוחותינו".

הוט רשמה ברבעון השני השקעה של 221 מיליון שקל, שמיוחסת לתשלום עבור השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים. החברה רכשה סופית במהלך הרבעון את חלקה (50%) ברשת המשותפת עם פרטנר.

הפסד תפעולי בסלולר

בתחום הסלולר, שבו הוט פעילה באמצעות הוט מובייל זה 4 שנים, ההכנסות עלו ב-10.6% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-251 מיליון שקל, מתוך זה 50 מיליון שקל ממכירת ציוד.

הוט ממשיכה לרשום הפסד תפעולי מפעילותה בשוק הסלולר, בסך 86 מיליון שקל ברבעון ו-219 מיליון שקל במחצית. ב-EBITDA נרשם שיפור, והוא הסתכם ב-22 מיליון שקל, והפער בין ההפסד התפעולי ל-EBITDA החיובי מוסבר בין היתר בהוצאות פחת גבוהות יותר.

בסוף הרבעון השני היו להוט מובייל כ-1.3 מיליון מנויים, תוספת נטו של 45 אלף נטו ברבעון, ובהקשר זה אמרה גרנות-גולדשטיין כי "ההובלה של הוט מובייל בגיוס המנויים מעידה על היותה מחוללת התחרות המשמעותית ביותר בשוק הסלולר. הצרכנים נותנים אמון הן בזכות הרשת המהירה בישראל, והן בזכות הצעות הערך התחרותיות".

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) הייתה 51 שקל ברבעון השני, נתון שמסמן יציבות לעומת הרבעון הקודם. בהוט מובייל, כמו בחברות הסלולר המתחרות, ממשיכים להמתין להכרעות הרגולטור, שעשויות להשפיע משמעותית על השוק התחרותי ועל מספר השחקנים המתחרים בו.

במקביל, לפני חודשיים חתמה הוט על הסכם אירוח עם גולן טלקום, שבמסגרתו אמורה גולן לשלם להוט סכום חודשי קבוע וסכום משתנה בהתאם למספר משתמשי הקצה. בינתיים הוצא צו מניעה זמני להתקשרות החברות (לבקשת סלקום, שהייתה אמורה לרכוש את גולן), כך שכרגע המצב מוקפא.

בתוך כך, אתמול (ב') הכריזה ההסתדרות על שביתה בהוט מובייל, בעקבות מבוי סתום במשא-ומתן על הסכם קיבוצי לעובדים.

כבלים: מתכווצת פחות מ-yes

אם בשוק הסלולר הוט גדלה במספר המנויים, בשוק הכבלים היא מתכווצת - אך מאבדת הרבה פחות מנויים לעומת המתחרה yes. בסוף הרבעון היו לה קצת יותר ממיליון מנויים, ירידה של 2,000 מנויים נטו ברבעון (בזמן ש-yes איבדה 6,000). מספר לקוחות הטריפל פליי, הרווחיים יותר לחברה, נותר ללא שינוי על 487 אלף.

שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית משתנה, ולקוחות עוזבים לטובת פתרונות כמו עידן פלוס או תוכנות שמאפשרות צפייה חינמית באופן פיראטי. נוסף על כך, גם סלקום נכנסה לשוק הטלוויזיה לפני כשנה וחצי עם סלקום TV.

ההכנסות של הוט ממגזר הכבלים הסתכמו ב-769 מיליון שקל, ירידה של 1.8% מהרבעון המקביל ועלייה מינורית של 0.4% מהרבעון הקודם. ה-EBITDA הסתכם ב-408 מיליון שקל, ירידה של 4% מהרבעון המקביל וכמעט ללא שינוי מהרבעון הקודם. ה-ARPU עלה ב-2 שקלים ל-234 שקל. 

תוצאות הוט 9.8.16
 תוצאות הוט 9.8.16