Wemark הישראלית מביאה את בשורת השיווק האוטומטי למוכרים הקטנים והרבים ברשת

החברה פיתחה מערכת המאפשרת למוכרים באתרי Marketplace לייצר קמפיין פרסומי ממוקד בפייסבוק בתוך דקות

מסחר גלובלי/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מסחר גלובלי/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

על-פי הערכה עדכנית, כ-100 מיליון אנשים שונים בעולם מוכרים ומציעים שירותים ומוצרים דרך אתרי  Marketplace. מדובר בפלטפורמות המחברות בין קונים רבים למוכרים רבים, החל מ-ebay ואמזון ועד Airbnb, Etsy או Fiverr הישראלית.

אתרי ה-Marketplace מצליחים פעם אחר פעם, בעזרת טכנולוגיה חכמה, לחסוך זמן וכסף גם למוכר, וגם לקונה, ולשפר את החוויה של שני הצדדים. אולם רובם המוחלט של האתרים מתמודד עם בעיה חמורה של היצע וביקוש.

בעוד אתרי ה-Marketplace נאלצים להתמודד על ליבם של הלקוחות מול מותגים גדולים וחברות עם תקציבי עתק לשיווק ופרסום, המוכרים מצטרפים לפלטפורמה כשיש להם מעט מאוד מה להפסיד והרבה מה להרוויח. לאור זאת, כמעט בכל רגע נתון וכמעט בכל Marketplace בעולם, נמצאים הרבה יותר מוכרים מאשר קונים, והתחרות קשה.

הסטארט-אפ הישראלי Wemark שם לו מטרה לסייע לאותם מוכרים בתחרות ולהגדיל את המכירות שלהם באופן משמעותי, בעלות נמוכה וכמעט ללא מאמץ. המערכת שפיתחה החברה הופכת תהליכי שיווק מורכבים, כגון הקמת קמפיין פרסום ממוקד ואפקטיבי בפייסבוק, לאוטומטיים לגמרי ובטווח זמן של דקות ספורות.

איך זה עובד? כבר בשלבי הקמת הקמפיין, האלגוריתם החכם של החברה מוצא באופן אוטומטי גולשים שביקרו בעבר באתר של ה-Marketplace, התעניינו במוצרים או שירותים דומים למוצר שהמוכר מפרסם, ועזבו את האתר מבלי לבצע רכישה. אלה, למעשה, הגולשים הרלוונטיים ביותר לפרסום עבור אותו מוכר, מכיוון שהפעולות שביצעו באתר מעידות על כוונת קניה חזקה למוצרים ושירותים בתחום הרלוונטי. המערכת של Wemark ממקדת את קמפיין הפרסום של המוכר רק לאותם גולשים שבאמת מתעניינים במה שהוא מציע, ובכך חוסכת לו כסף רב.

בדרך זו, ערוצים שיווקיים, ששימשו עד כה בעיקר חברות ומותגים גדולים, הופכים נגישים עבור עשרות מיליוני מוכרים קטנים בלחיצת כפתור.

בישראל, הטכנולוגיה של Wemark הושקה לאחרונה בשיתוף ה-Marketplace - של אתר מרמלדה מרקט וזוכה להצלחה. מרמלדה מרקט הוא אחד האתרים הנצפים ביותר בישראל, עם מאות אלפי גולשים בחודש וניוזלטר פעיל במיוחד הכולל המלצות על מוצרים, מקומות ופעילויות מיוחדות במגוון תחומים.

מרמלדה מרקט- דוגמא למודעות הפרסום הנוצרות במערכת/ צילום מסך
 מרמלדה מרקט- דוגמא למודעות הפרסום הנוצרות במערכת/ צילום מסך

בנוסף לאתר ולניוזלטר, מפעיל האתר גם את ה-Marketplace הכי גדול בישראל, המחבר בין 1,200 חנויות קטנות ויוצרים עצמאיים בתחומי העיצוב והיצירה, למאות אלפי גולשים שמחפשים, ממליצים וקונים מוצרים לבית, לילדים, ביגוד, אקססוריז ועוד.

בעזרת הטכנולוגיה של Wemark, החנויות והמוכרים המציעים את המוצרים במרמלדה מרקט, יכולים ליצור קמפיין פרסום ממוקד ואפקטיבי במיוחד בפייסבוק לכל אחד מהמוצרים בחנות שלהם. התהליך אורך פחות מ-5 דקות ולא דורש ידע קודם או ניסיון מקצועי. מכיוון שהמערכת משולבת כחלק מהכלים הקיימים המוצעים למוכרים במרמלדה, המוכרים לא נדרשים לעזוב את האתר כדי להקים ולנהל את הקמפיינים.

החברה, שהוקמה על-ידי בוגר יחידת 8200, פבל אלקינד, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות, ותאי קאיש, בעל 9 שנות ניסיון בעולמות השיווק והפרסום דיגיטלי, המשמש כמנכ"ל, גייסה עד כה כחצי מיליון דולר מקרנות הון סיכון ישראליות אך פעלה בעיקר מתחת לראדר.

Wemark מתמקדת כיום בהטמעת הטכנולוגיה במספר גדל והולך של אתרים בעולם ובהוספת כלים שיעזרו למוכרים להגדיל את המכירות גם בערוצים נוספים. היא צפויה להרחיב בקרוב את הפעילות גם למדינות ושווקים שהיא עדיין אינה פעילה בהם.

צוות המייסדים של wemark/  צילום: ליז צ'יגרינסקי
 צוות המייסדים של wemark/ צילום: ליז צ'יגרינסקי