בכפוף להגבלות: עסקת כתר-מודן בדרך לאישור

כרגע לא ברור מה הן ההגבלות, אך ייתכן כי מדובר בהגבלות שיגרמו למודן לוותר על העסקה, למשל דילול החזקתה ברשת צומת ספרים

רשות ההגבלים העסקיים צפויה לאשר בימים הקרובים את עסקת רכישת הוצאת כתר מידי מודן - כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, העסקה תאושר בכפוף למספר תנאים.

בימים האחרונים התקיימו שימועים לגורמים המעורבים בדרך לקבלת ההחלטה. כרגע לא ברור מה הן ההגבלות, אך ייתכן כי מדובר בהגבלות שיגרמו למודן לוותר על העסקה, למשל דילול החזקתה ברשת צומת ספרים.

מודן רכשה את כתר ספרים בסוף מארס השנה מידי החברה הציבורית כתר הוצאה לאור, תמורת 21 מיליון שקל. יחד עם פריעת הלוואה שכתר ספרים קיבלה מכתר הוצאה לאור, היקפה הכולל של העסקה הוא כ-26.5 מיליון שקל.

הכנסות כתר ומודן יחד אמנם נמוכות משמעותית מאלה של שתי הוצאות הספרים הגדולות בשוק המקומי, ידיעות ספרים וכנרת-זמורה-ביתן. מאידך, האישור שצפוי להינתן לביצוע העסקה יגדיל את הריכוזיות בענף, שנעשה ריכוזי יותר ויותר בעשור האחרון.

בינתיים, בעוד מספר שבועות ייכנס לתוקף ביטול חוק הספרים. ברקע לדברים, אי-הוודאות סביב התחייבות שרת התרבות מירי רגב כי תפעל לבטל את הבעלות הצולבת בענף - נושא שרלוונטי אף יותר עבור מודן, ששותפה בבעלות בצומת ספרים יחד עם הוצאת כנרת-זמורה-ביתן ומנכ"ל הרשת אבי שומר.