אישום: עו"ד העלים הכנסות מהשכרות נדל"ן בהיקף כ-1.8 מ' ש'

לפי כתב האישום, עו"ד אריאלי שמואל פעל במשך כעשור בתחכום ובמירמה על-מנת להסוות את היותו בעלים ומשכיר נכסים בת"א, בהרצליה ובנתניה ■ המס (המגוחך) על שכר דירה

עורך דין מתל-אביב העלים הכנסות מהשכרת נכסי מקרקעין בהיקף של כ-1.8 מיליון שקל - כך נטען בכתב אישום שהוגש היום (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב נגד עו"ד אריאלי שמואל וחברת "ארשח" שבבעלותו, בגין עבירות מירמה לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ.

מכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד איתנה פרשנר, סגנית פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עולה כי במשך כעשור פעל עו"ד אריאלי שמואל בתחכום ובמירמה על-מנת להסוות את היותו בעלים ומשכיר נכסים בתל-אביב, בהרצליה ובנתניה. זאת, לפי החשד, כדי שיוכל להעלים מהרשויות את ההכנסות משכר דירה, וכן בכדי לדרוש בכזב החזרי תשומות ופחת בגובה מאות אלפי שקלים.

"הנאשם פעל במשך 10 שנות מס, תוך התנהלות שיטתית, רצופה ומתוכננת ומתוך כוונה להפיק רווח כלכלי. בכך הסב הנאשם נזק כספי רב לקופה הציבורית... ומנע משטר דיווחים תקין לרשויות המס", נכתב באישום.

מכתב האישום עולה כי שמואל הוא בעלים (יחד עם אשתו) והמנהל של חברת "ארחש", שעיסוקה השכרת נכסי נדל"ן. לפי הנטען, בכל אחת מהשנים 2003-2012 הפיק שמואל, יחד עם אשתו, הכנסות מהשכרת נכסי מקרקעין. לפי חוק, שמואל היה חייב בהגשת דוח שנתי על הכנסותיו לפקיד השומה וכן בניהול ספרי חשבונות.

לפי כתב האישום, "בכל אחת משנות, המס בתקופה הרלוונטית לכתב האישום הגיש שמואל דוחות כוזבים לפקיד השומה, בכך שהשמיט הכנסות מהשכרת נכסי מקרקעין בסך של 1,718,446 שקל, תוך שהוא משתמש במירמה, עורמה ותחבולה על-מנת להתחמק ממס".

שמואל מואשם כי על-מנת להסתיר את היותו בעלים או משכיר של נכסי מקרקעין, בעצמו או יחד עם אשתו, שמהם הפיק יחד עם אשתו הכנסות, הוא יצר מסמכים כוזבים לכאורה או דרש מהרשויות בכזב הוצאות פחת בספרי החברה בבעלותו והחזר מס תשומות בשם החברה.

כך, נטען באישום, בשנים 2005-2008 יצר שמואל מצג כוזב, לפיו המשכירה של נכס מקרקעין שבבעלותו ברחוב הפלמ"ח בנתניה היא חברת "ארשח". זאת, על-ידי כך שהוציא לשוכרים חשבוניות של החברה בגין הכנסות שהפיק יחד עם אשתו מהשכרת הנכס, ועל-ידי כך שרשם אותן בכזב כהכנסות החברה בספרי החשבונות שלה.

לפי כתב האישום, בשנים 2005-2007 הייתה החברה בהפסדים, וכך, כתוצאה מהרישום הכוזב של ההכנסות בשנים אלה כהכנסותיה, קיזזה החברה הכנסות אלה מהפסדיה ולא שילמה עליהן מס.

עוד על-פי כתב האישום, שמואל רכש, יחד עם אשתו, דירה ברחוב שמואל שניצר בתל-אביב לצורך מגוריהם, אך יצר מצג כוזב כלפי הרשויות, שלפיו הנכס נרכש לכאורה על-שם חברת "ארשח". בשנת 2003, נטען בכתב האישום, דרש שמואל וקיבל בכזב מאגף המכס ומע"מ החזר מס תשומות בשם החברה בנכס ברחוב שמואל שניצר.

לפי כתב האישום, בנוסף לנכס ברחוב הפלמ"ח בנתניה והדירה ברחוב שמואל שניצר בתל-אביב, העלים שמואל הכנסות מהשכרת דירות שרכש ומכר במשך השנים, ברחוב פינסקר בתל-אביב, ברחוב בית צורי בתל-אביב, ברחוב בוגרשוב בתל-אביב, ברחוב פיגלין עמיחי בתל-אביב, ברחוב בר-אילן בנתניה ובשדרות בנימין בנתניה.

התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות מס הכנסה מרכז.

 

העלמות בעסק להשכרת רכב

החקירה וכתב האישום נגד שמואל הם תוצר נוסף של המאבק שמנהלים רשות המסים ורשויות האכיפה הכלכלית נגד העלמות המס וההון השחור בשוק הנדל"ן. במסגרת המאבק נחקרו עשרות בעלי דירות מכל רחבי הארץ המשכירים את דירותיהם ובניגוד לחוק לא מדווחים לרשות המסים על הכנסותיהם, וכן נערכו מבצעים ופשיטות ברחבי הארץ בשוק השכירות לטווח קצר ולטווח ארוך.

במקביל, נמשך המאבק בהון השחור בשווקים נוספים. במסגרת זו, נעצר אתמול (ב') בעל עסק להשכרת כלי רכב מאלעד שעבד ב"שחור" ולא דיווח לרשות המסים על פעילותו. החשוד, יחזקאל ארנטרוי (38), נעצר בעקבות פעילות משולבת של מספר גורמי אכיפה, בחשד שלא דיווח לרשות המסים על הפעלת עסק להשכרת כלי רכב ותוך העלמת מס בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל.

מהחקירה - שהתנהלה בהובלת מחלקת ביקורת מע"מ פתח-תקווה, יחד עם משטרת ראש-העין, מבקרי יחידת ניהול ספרים במס הכנסה, משרד התחבורה וביטוח לאומי - עלה כי ארנטרוי משכיר עשרות כלי רכב וסוחר בעשרות כלי רכב נוספים, כאשר כלי הרכב המשמשים בעסק רשומים על-שמו, על-שם אשתו ואף על-שם אחיו, המוגדר כחוסה המתגורר במוסד המתאים לצרכיו.

בחקירתו הודה ארנטרוי בחשדות המיוחסים לו. בית משפט השלום בפתח-תקווה הורה על השארתו במעצר-בית עד ליום חמישי הקרוב והטיל עליו תנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית וערבות צד ג'.