החל מפברואר 2017: המדדים החדשים של בורסת תל-אביב

שינויים בבורסה המקומית: סוף 2016 הוא המועד הקובע לשיעור החזקות ציבור, ולקראת סוף ינואר 2017 יפורסמו הרכבי המדדים החדשים

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

בורסת תל-אביב מודיעה היום (ד') כי הרפורמה במדדים תיכנס לתוקף ב-9 בפברואר 2017. בהמשך לעבודות התכנון, ההכנה והטמעת עיקרי ההמלצות של פעילי השוק והחברות, נמצאת בשיאה ההערכות הטכנית שצפויה להסתיים עד סוף השנה. מועד ההשקה נקבע, בין היתר, תוך התחשבות בצרכיהם של משקיעים זרים וגופים בשוק ההון המקומי שמעדיפים להימנע מהשקה בסוף שנה ומבוסס על המועד החדש לעדכון הרכבי המדדים החצי שנתי בחודש פברואר, כפי שנקבע בכללי הרפורמה (עדכון חצי שנתי נוסף יתקיים באוגוסט).

בשנה האחרונה אושרו הכללים המפורטים של רפורמת המדדים שגובשו לאחר דיאלוג ממושך עם פעילי השוק והחברות הציבוריות.

לוח הזמנים להשקת הרפורמה :

- מועד קובע לשיעור החזקות ציבור: 31 בדצמבר 2016

- מועד פרסום הרכבי המדדים לציבור: 26 בינואר 2017

- מועד השקה: 9 בפברואר 2017

תקרת המשקל במדדים ת"א-35, ת"א-125 ות"א בנקים-5 תפחת בהדרגה על פני כחצי שנה. לקראת ההשקה, הבורסה תפרסם "תכנית פעימות" מלאה שתיושם בתקופת המעבר.

עוד מעדכנת הבורסה כי המדדים החדשים (ת"א-BlueChip15Price, ת"א-SME150 ות"א-רימון) יושקו במהלך 2017, לאחר השקת הרפורמה. על מועדי ההשקה של מדדים אלו תפורסם הודעה.

בדצמבר הקרוב, הרכבי המדדים צפויים להתעדכן בהתאם לכללי המדדים הנוכחיים. עדכון המדדים לפי הכללים הנוכחיים בדצמבר והשקת הרפורמה פחות מחודשיים לאחר מכן, לפי כללים חדשים ושונים, עלול לגרום לתופעה של "דלת מסתובבת" (גריעת מניות מהמדדים בדצמבר והחזרתן במועד השקת הרפורמה שיתקיים בפברואר). כדי להימנע מתופעה לא רצויה זו, לדירקטוריון הבורסה תובא הצעה לבטל את עדכון המדדים שהיה צפוי להתקיים בדצמבר. הביטול של עדכון דצמבר נעשה מתוך ראייה של טובת המשקיעים והחברות הנסחרות.