תנובה מנסה לשחזר את הצלחת הקוטג' בשוק האמריקאי

הודיעה על השקת הקוטג' שלה בארה"ב תחת המותג MUUNA ■ לא מדובר בפורמולה זהה לקוטג' הישראלי, אלא בפורמולה דומה בה נעשתה התאמה לטעמו של הצרכן האמריקאי

קוטג' תנובה / צילום: תמר מצפי
קוטג' תנובה / צילום: תמר מצפי

קבוצת תנובה מנסה לשחזר את הצלחת הקוטג' הישראלי בשוק האמריקאי. היום (ד') הודיעה תנובה על השקת הקוטג' של תנובה בארה"ב תחת המותג MUUNA.

מנכ"ל קבוצת תנובה, אייל מליס, אמר היום כי מדובר בצעד ראשון לפיתוח פעילותה של תנובה בשוק החלב האמריקאי כמנוע צמיחה לקבוצה. לדבריו, "אחד ממנועי הצמיחה של תנובה בשנים הבאות הוא פיתוח פעילות בחו"ל, לצד הפעילות בישראל. קוטג' MUUNA מהווה נדבך חשוב ביציאה לשווקים חדשים בחו"ל".

תנובה פעילה זה עשור בשוק האמריקאי הכשר, אך כעת הכוונה היא לנסות ולשווק את מוצרי החברה לשוק הכללי. אם המהלך יצליח, הרי שמדובר בפטנציאל אדיר. מן הצד השני, בארה"ב פועלות מספר רב של חברות חלב בינלאומיות, וניסיון החדרת מותגים ישראלים לשוק האמריקאי כרוך בלא מעט קשיים והשקעות, לרבות בניית מותגים, חינוך שוק ועוד.

הקוטג' החדש ישווק באופן הדרגתי לרשתות קמעונאיות באזור החוף הצפון-מזרחי של ארה"ב, בערים כמו ניו-יורק ובוסטון, ולאחר מכן לאזורים נוספים.

לא מדובר באותה פורמולה בדיוק של הקוטג' הישראלי, אלא בפורמולה דומה שבה נעשתה התאמה לטעמו של הצרכן האמריקאי. הקוטג' עצמו מיוצר במחלבה במיניסוטה.

MUNNA יימכר בשלב ראשון בשתי סדרות: קוטג’ רגיל ב-4% שומן וב-2% שומן ובסדרה של קוטג' בטעמים (2% שומן) עם פרי בתחתית (תות, אננס, אוכמניות, אפרסק ומנגו) - מוצר שלפי הערכות מועדף על הצרכן האמריקאי. הקוטג' יימכר בשני גדלים - גביע של 150 גרם וגביע של 450 גרם.

MUUNA מיועד לשוק האמריקאי הכללי וישווק כאמור במקביל להמשך הפעילות של תנובה בשוק הכשר.