בקרוב: שוטרים בכל פינת רחוב

עפ"י תוכניתם של השר ארדן והמפכ"ל אלשיך, יגדל באופן משמעותי מספר שוטרי המקוף שיסתובבו במרכזי הערים ■ הפרויקט, שעלותו מוערכת בכ-150 מיליון שקל בשנה, כבר יצא לדרך בדרום ת"א

רוני אלשיך / צילום: רויטרס
רוני אלשיך / צילום: רויטרס

כך תיראה פריסת שוטרי המקוף ברחבי הארץ: אחד מהפרויקטים המובילים של השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך החל לפעול בשבוע שעבר בדרום תל-אביב, ונועד להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולסייע במלחמה בטרור.

הפרויקט, שמתוקצב בסכום של כ-150 מיליון שקל בשנה, מפרט את המקומות שנקבע כי הם המקומות העיקריים אותם רואה משטרת ישראל כנחוצים לצורכי אבטחה מתמדת.

"כדי לקבל מענה מיידי לאלימות וטרור אין תחליף לשוטרי מקוף המסיירים רגלית ברחובות ואזורים הומי אדם", אמר ארדן. "בדומה ללונדון וניו-יורק, יהיה לאזרח מענה ישיר, דבר שיגביר את אמון הציבור, יסייע לחיזוק תחושת הביטחון של הציבור וירתיע פושעים".

"אני זוכר בכאב את הסיפור על הבן שמספר בחרדה כיצד אמו הקשישה חוששת לרדת לרחוב לקנות ירקות - בגלל פחד. הסיפור הזה הדהד בי", המשיך ארדן. "ככל שאנו דוהרים במירוץ הטכנולוגי, עדיין אין תחליף למגע הבלתי אמצעי של אזרח עם שוטר ברחוב שמגיע במהירות לכל מקום וקשוב לצרכיו".

אלה חלק מהערים בהן יפעלו שוטרי המקוף:

בירושלים: נחלת השבעה, המדרחוב, שוק מחנה יהודה, מאה שערים, פייר קינג, מתחם ספורט מלחה, מתחם התחנה.

בתל-אביב: טיילת בת-ים, בלפור, מתחם ארנה, גני יהושע, הבורסה, רחוב יפת ביפו, יפו העתיקה, שוק הפשפשים, פלורנטין, אלנבי, לונדון מיניסטור, דיזנגוף, שרונה, רוטשילד.

בנתניה: חוף הים, אזור התעשייה הישן, אזור התעשייה החדש, הרצל.

בחיפה: מרכז הדר, מוריה, הוואדי, החשמל, חוף הים, דליית אל-כרמל.

בנהריה: הגעתון, חוף הים.

בבאר-שבע: סנהדרין, שכונה ג', רחוב קק"ל.

באשדוד: הסיטי, הגדוד העברי, חוף הים, רובע ב'.