קנון של עידן עופר התנתקה סופית מחברת טאואר

מכרה אופציות תמורת כ-13 מיליון דולר למוסדיים ■ עופר, שהיה בעבר בעל השליטה בחברת השבבים ממגדל העמק, נותר עם 4.8% ממניותיה של טאואר באמצעות חברת קירבי

חברת ההחזקות קנון שבשליטת עידן עופר מימשה את שארית החזקותיה בטאואר. ל"גלובס" נודע כי קנון  מכרה לאחרונה כ-1.7 מיליון אופציות מסדרה 9 של טאואר  למשקיעים מוסדיים תמורת כ-13 מיליון דולר. האופציות, הניתנות להמרה למניות טאואר עד ל-27 ביולי 2017, מהוות בהנחת מימוש מלא כ-2.2% מהון המניות של טאואר.

בכך הגיע לסיומו מהלך ההתנתקות של קנון מחברת השבבים ממגדל העמק. למכירת האופציות קדמה חלוקת מניות טאואר שהחזיקה קנון כדיבידנד בעין לבעלי המניות, כאשר בעל השליטה בחברה, עופר, מכר בחודשים האחרונים את המניות שקיבל, באמצעות חברת Kirby Enterprises, תמורת עשרות מיליוני דולרים. עופר, שבעבר היה בעל השליטה בטאואר, מחזיק עדיין בכ-4.8% ממניותיה באמצעות קירבי.

אשתקד, ערב חלוקת הדיבידנד בעין, החזיקה קנון כ-30% ממניות טאואר. חלוקת המניות נעשתה לאחר מהלך עליות מרשים של המניה, כשבסך הכל זינקה טאואר ביותר מ-300% מאז דצמבר 2013 - אז הודיעה על רכישת מפעל השבבים של פנסוניק ביפן. מהלך העליות המרשים נמשך בתקופה האחרונה, כשבשלושת החודשים האחרונים עלתה המניה בכ-25% וסחבה עימה את אופציה 9 למהלך דומה. שווי השוק של טאואר עומד היום על כ-4.8 מיליארד שקל.

העלייה במניה נלוותה לשיפור במצבה העסקי של טאואר. בשבוע שעבר דיווחה החברה ממגדל העמק על הכנסות של 305 מיליון דולר ברבעון השני של 2016, צמיחה של 29.5% מהרבעון המקביל ושל 9.7% מהרבעון הקודם, וגבוה ב-5 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-38.5 מיליון דולר, כמעט פי 5 בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הסתכם ברבעון השני ב-39.9 מיליון דולר, צמיחה של 233% ו-26.4% ביחס לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה.

"עלינו מקצב הכנסות של 1 מיליארד דולר לשנה ברבעון הרביעי של 2015 לקצב של 1.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2016. זה די מדהים. יש שלב שאתה מסתכל אחורה ואומר, 'עשינו פה כמה דברים טובים'", אמר מנכ"ל טאואר, ראסל אלוואנגר, בהתייחסו לדוחות. לדבריו, "מאוד משמעותי עבורנו שבכל פרמטר - הכנסות, רווח נקי, רווח למניה, EBITDA - המספרים שלנו היו טובים ועקפו את תחזיות האנליסטים".