צפו: מלון ייחודי ללא גג או קירות ב-1,000 שקל ללילה

3 שווייצרים החליטו לפתוח מחדש את "הנול שטרן: הכוכב היחיד הוא אתה" - מיטה זוגית באוויר הפתוח הצופה לנוף מרהיב באלפים השווייצרים ומושכרת תמורת 250 פרנק שווייצרי ללילה

חשבתם שראיתם הכול? הקונספט של מלון תחת כיפת השמיים, שבו "הכוכב היחיד הוא אתה", עשה כותרות בשנים 2010-2008, וכעת הוא חוזר בגרסת האלפים השווייצריים: אין נדל"ן, אין קירות, ואין גג.

ב-2 ביולי 2016 האמנים הקונספטואליים האחים פרנק ופטריק ריקלין והמומחה לאירוח דניאל שרבונייה פתחו מחדש את "נול שטרן - הכוכב היחיד הוא אתה". מדובר במיטה זוגית באוויר הפתוח, שנמצאת בקנטון השווייצרי גראובינדן, בדרום מזרח המדינה.

הרעיון נולד בשנת 2008 בבונקר גרעיני בסנט גאלן שבשווייץ בשם "מלון אפס הכוכבים הראשון בעולם". המושג התפתח, עבר גלגולים שונים, החליף את שמו ל"הכוכב היחיד הוא אתה", וכיום האחים ריקלין ושרבונייה לקחו את הרעיון עוד יותר רחוק, עם המוטו "אפס נדל"ן".

את הפרויקט החתרני הזה מנהלים תושבי אזור האלפים השווייצריים, שמקבלים אורחים עם רוח של חדשנות יוצאת דופן: הבעלים של חדר המלון הזה - כלומר של המיטה הזוגית המוצבת תחת כיפת השמיים - הוא האזור עצמו.

ה"חדר" הוא לא יותר ממיטה זוגית, שתי שידות ומנורות. מי שמקבל את פני האורחים הם מעין משרתים מודרניים, העוטים כפפות לבנות ועניבות פרפר ומגישים ארוחת בוקר למיטה.

התענוג הזה עולה 250 פרנק שווייצרי, בערך 1,000 שקל ללילה. שלושת השותפים מתכננים להרחיב את הקונספט הייחודי לאזורים שונים בשווייץ.

על-פי האחים ריקלין, "האבולוציה של הקונספט מעמידה למבחן מחודש תפיסות של משאבים ואת הרעיון של בעלות". ואכן, רעיונות של משאבים ובעלות אכן עולים לדיון מחודש כאשר דורשים 1,000 שקלים ללילה עבור שירותים ציבוריים המרוחקים 10 דקות הליכה מן המיטה, וכשההזמנות עשויות להתבטל בכל רגע בגלל תנאי מזג-האוויר.