רשת האופנה הספרדית STRADIVARIUS מגיעה לישראל

הסניף הראשון נפתח ביום שישי בקניון עזריאלי בת"א ■ מבדיקת "גלובס" עולה כי המחירים בסניף בארץ יותר גבוהים מאשר באירופה

רשת האופנה הספרדית STRADIVARIUS פתחה סניף ראשון בישראל. מדובר ב"אחות הקטנה" של זארה מבית אינדיטקס (הכוללת גם את המותגים פול אנד בר, ברשקה ומסימו דוטי).

הסניף הראשון של STRADIVARIUS נפתח בקניון עזריאלי בתל-אביב ביום שישי האחרון, והוא משתרע על שטח של 320 מ"ר. עד לסוף השנה צפויים להיפתח שני סניפים נוספים, בקניון סי מול באשדוד ובגרנד קניון באר-שבע. 

רשת STRADIVARIUS נוסדה ב-1994 בספרד, והיא מונה כיום כ-1,000 סניפים ב-62 מדינות. 

מחירים כמו באירופה?

הרשת פונה בעיקר לצעירות ומציעה פרטי אופנה ואקססוריז במחירים זולים יחסית. ומה תהיה רמת המחירים? טווח המחירים לדוגמה הוא 60-180 שקל לתיקים, 26-76 שקל לארנקים, שמלות מ-100-180 שקל, ג'ינס מ110-160 שקל, חולצות מכופתרות מ-60-140 שקל ועוד.

אלא שההבטחות הללו לא תמיד פוגשות את המציאות: באתר האינטרנט הבינלאומי של STRADIVARIUS כבר מעודכנים המחירים בשקלים לפריטים המוצגים (אלא שמכירה אונליין בשונה ממדינות אחרות - אין).

מבדיקת "גלובס" בהשוואה למחירי הפריטים למדינות אחרות עולה כי המחירים בישראל דווקא יותר גבוהים. לדוגמה, לעומת המחירים בצרפת או באיטליה - שמלה שהמחיר שלה באתרים הללו עומד על 30 אירו (128 שקל) עולה בישראל 160 שקל; שמלה או מכנסי ג'ינס שמחירם בצרפת/איטליה הוא 20 אירו (כ-85 שקל) עולה לקהל הישראלי 120 שקל; תיק שמחירו כ-80 שקל בצרפת/איטליה עולה 110 שקל בישראל; מעיל שמחירו באירופה כ-170 שקל יעלה 200 שקל לצרכנית הישראלית; ועוד. 

תגובת אינדיטקס: "מדיניות התמחור של קבוצת אינדיטקס נקבעת על-פי מדיניות התמחור באותו השוק. תמחור המוצרים נקבע בהתאם לאיכותם העיצובית ואפיוני אותו הפריט, במטרה לקבוע מחיר אטרקטיבי לשוק המקומי. המחירים משתנים בין מדינות בהתאם לקריטריונים אבסולוטיים כתוצאה מתנאי השוק המקומי. כתוצאה מכך, למרות שמחירינו אינם זהים בכל מדינה, המיצוב המסחרי שלנו אחיד".